Skolotāju sadarbība multikulturālas mācību vides veidošanās procesā mazākumtautību skolā
Author
Plataiskalna, Vivita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ozoliņš, Viktors
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba „Skolotāju sadarbība multikulturālas mācību vides veidošanās procesā mazākumtautību skolā” mērķis ir precizēt skolotāju sadarbības iespējas multikulturālas mācību vides veicināšanai. Pētījums sastāv no divām daļām. Pirmajā, teorētiski pētnieciskajā daļā, iztirzāti jautājumi par mācību vidi un tās lomu multikulturālu attiecību veidošanā; par multikulturālu sabiedrību un tās ietekmi uz mācību vidi, un par skolotāju sadarbību kā multikulturālas vides īstenošanas vēlamu priekšnosacījumu.
Otrajā, praktiski pētnieciskajā daļā ir izvērtēta Zolitūdes ģimnāzijas mācību vide, kā arī aprakstīta skolotāju un skolēnu aptaujas (pārrunu un anketēšanas) procedūra. Atspoguļoti, analizēti un interpretēti aptaujas rezultāti. Pierādīta maģistra darbā izvirzītā hipotēze – dažādojot skolotāju sadarbības formas, ir iespējams pilnveidot multikulturālu mācību vidi mazākumtautību skolā.
Rezultātā ir formulētas skolotāju sadarbības iespējas multikulturālas mācību vides veicināšanai un izstrādātas rekomendācijas skolotāju sadarbības uzlabošanai multikulturālas mācību vides uzlabošanai Zolitūdes ģimnāzijā.
Maģistra darbs sastāv no 68 lapaspusēm, 6 tabulām, 14 attēliem un 7 pielikumiem. ANOTATION
The purpose of Master’s work „Teachers cooperation in the process of creating multicultural learning environment at schools of national minorities” is to precise teachers’ possibilities of cooperation to facilitate multicultural training environment. The research work consists of two parts. The first one is desk study part, where questions about training environment and its role in creation of multicultural environment are analysed, questions of multicultural society and its influence on training environment and questions about desirable precondition for teachers’ cooperation in the process of creating multicultural environment.
In the second practical part of research training environment of Zolitude Secondary school is evaluated, as well as procedure of teachers and pupils interrogatory (discussions and mediatization) is described. The results of interrogatory have been interpreted, analysed and described. Hypothesis of Master’s work has been proved – it is possible to improve multicultural training environment at the schools of national minorities by diversifying cooperation forms of teachers.
As a result of the above mentioned cooperation possibilities of teachers to improve multicultural training environment has been set down succeed and recommendations for promotion of teachers cooperation to improve multicultural training environment in Zolitude Secondary school have been worked out.
The Masters work consists of 68 pages, 6 tables, 14 pictures and 7 annexes.