Stresa optimizēšanas iespējas 12-13 gadus veciem pusaudžiem skolas vidē
Author
Vēvere, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kraukle, Inta
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Stresa optimizēšanas iespējas 12-13 gadus veciem pusaudžiem skolas vidē” tiek aplūkota stresa problēma skolā, noskaidroti galvenie pusaudžu stresori skolā, ka arī analizēta skolēnu stresa un sekmju līmeņa saistība.
Darba autore: Ieva Vēvere
Darba vadītāja: Dr.biol., Mag.paed. doc. Inta Kraukle
Darba apjoms: darbs sastāv no 48 lpp, 10 tabulām, 5 grafiskajiem attēliem un 9 pielikumiem.
Darba pirmajās trīs nodaļās analizēta literatūra par stresu, tā būtību un ietekmi uz cilvēka organismu, pusaudža posma īpatnībām, galvenajiem stresoriem un dažādām stresa optimizēšanas teorijām un pieejām.
Darba 4.nodaļā apkopoti un analizēti empīriskā pētījumā iegūtie dati par skolēnu stresa līmeni, galvenajiem stresoriem, sekmju līmeni un skolēnu ieteikumiem. Kā arī izstrādāti ieteikumi stresa optimizēšanai skolas vidē.
Nobeiguma daļa satur secinājumus un galvenās atziņas.
Atslēgvārdi: stress, stresors, pusaudzis, optimizēšana There is considered the problem of stress at school, clarified the main teenager’s stressors at school and analyzed the coherence of schoolchildren stress and their performance at school in the bachelor’s paper “The possibilities for optimization of stress in 12 to 13 year old teenagers in school environment”.
Author: Ieva Vēvere
Supervisor: Dr.biol., Mag.paed.doc. Inta Kraukle
Amount of paper: 48 pages, 10 tables, 5 graphic images and 9 annexes.
The literature on stress, its essence and influence on human organism, specific teenager problems, the main stressors and various stress optimization theories and approaches are analyzed in the first three chapters.
Data on schoolchildren stress level, main stressors, learning performance and their recommendations acquired in an empiric research are summarized and analyzed in chapter 4.
There are also included the recommendations for the optimization of stress in school environment.
Conclusions are presented in the final chapter.
Keywords: stress, stressors, teenager, optimization.