Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorKrūze, Aīdaen_US
dc.contributor.authorVīnakmene, Gitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:59Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:59Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other7328en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11681
dc.description.abstract20. gadsimta 20. gados izveidojās latviešu nacionālā skola, kurā pirmo reizi latviešu tautas vēsturē latviešu jaunatnei bija dota iespēja iegūt izglītību dzimtajā valodā. Tika sastādītas mācību programmas latviešu valodā, kurās iekļāva dažādus mācību priekšmetus un arī dabaszinības kā atsevišķu priekšmetu. Dabaszinības integrēti sevī iekļāva bioloģiju, fiziku un ķīmiju. Daudzi izcili latviešu pedagogi strādāja pie dabaszinību metodikas izstrādāšanas. Radās pirmās mācību grāmatas latviešu valodā. Laika gaitā mācību grāmatas un metodikas prasības mainījās. Bijis daudz izcilu dažādu laika posmu pedagogi, kuri lielu devumu ieguldījuši dabaszinību attīstībā. Pētījuma mērķis – balstoties uz avotu un literatūras analīzi, izsekot dabaszinību attīstībai Latvijas skolās no pirmsākumiem līdz mūsdienām, atklājot šī mācību priekšmeta nozīmīgumu. Pētījuma bāze 17 vēsturiskie avoti un literatūra 50 nosaukumi. Darbā izvērtēts trīs izcilu dabaszinātņu speciālistu devums; skolotāja Jēkaba Delles padarītais metodikas izveidē; pedagoģijas zinātnieka, dabaszinību metodiķa un skolotāja Ēvalda Švinkas ieguldījums; profesora Leonīda Keirāna devums dabaszinību mācību priekšmeta apguvē. Darbā apkopota un analizēta pieejamā literatūra par dabaszinību mācīšanas saturu un metodiku katrā laika posmā, kā arī par mācīšanas metodēm no 1918. gada līdz mūsdienām. Atslēgas vārdi: dabaszinības, mācību grāmata, dabaszinību metodiķi.en_US
dc.description.abstractIn the twentieth of the twentieth century Latvian national school was formed where for the first time in Latvian history Latvian youth have been given the opportunity to obtain education in native language. Teaching programs in Latvian were made for different subjects including science. Biology, physics and chemistry were integrated in science. Many outstanding Latvian teachers worked out methodology for science . The first student`s books were created. The books and the methodology have changed during the years. There have been many great teachers in different periods of time who have benefited in the development of science. The aim of the research- To follow the development of science in Latvian schools from thr very beginnings till nowadays based on sources and literature analyses. Research base 17 historical sources and literature 50 tittles. The contribution of 3 outstanding science specialists is evaluated in the work: a teacher Jēkabs Dalle`s accomplishment in the methodology establishment, a contribution of a science methodologist and a teacher Ēvalds Švinka and a profesor Leonīds Keirāns`s contribution in science acquirement. In the work are analysed science teaching methods and methodology from 1918 till nowadays. Key words: science, student`s book, science methodologistsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleDabaszinību mācību priekšmeta attīstība Latvijas skolās dažādos laikmetosen_US
dc.title.alternativeThe development of natural science in different periods of time in the schools of Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию