Show simple item record

dc.contributor.advisorČernova, Emīlijaen_US
dc.contributor.authorKokoreviča, Daigaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:00Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:00Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other7333en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11683
dc.description.abstractMaģistra darba tēma ir „Bērnu literatūra – netiešo izziņas procesu rosinātāja vecākajā pirmsskolas vecumā” Autors: Daiga Kokoreviča Zinātniskā darba vadītāja: profesore Dr. paed. Emīlija Černova Maģistra darba apjoms sastāv no anotācijas, apzīmējumu saraksta, ievada, teorētiskās un praktiskās daļas, nobeiguma, literatūras saraksta un pielikumiem. Galvenais mērķis bija atklāt darbā kā literārie darbi rosina netiešos izziņas procesus ( domāšanu, atmiņu, iztēli ) un parādīt, cik būtiski ir jau bērnībā rosināt bērnu izdzīvot sevī dzirdēto informāciju par lietām un parādībām. Bērnu literatūra ir tā, kas iepazīstina bērnu ar apkārtējo pasauli un sniedz dziļāku, skaidrāku izpratni par to. Literatūra sniedz iespēju tuvāk un labāk izprast parādības dabā, sabiedrībā un rada emocionāli pozitīvu attieksmi pret apkārtējo pasauli. Savā darbā atklāju 5 – 7 gadīgo bērnu domāšanas, atmiņas un iztēles attīstības īpatnības. Bērnu izzināt lietas un parādības virza vēlme izprast apkārtējo pasauli un atrast savu vietu tajā, lai justos kā pilnvērtīgs tās loceklis. Bērna iekšējā pasaule veidojas nepārtraukti, tādēļ ļoti svarīgs ir viss tajā ieliktais – emocijas, attieksme, izziņas materiāls. Atslēgvārdi: bērnu literatūra, izziņas process, netiešā izziņa, rosināšana, anketēšana, novērošana, pārrunas.en_US
dc.description.abstractThe theme of this Master’s paper is as follows: „Children’s literature as a promoter of indirect cognitive processes at an elder pres-school age.” The author: Daiga Kokoreviča The scientific adviser ofthis thesis: professor in pedagogy, Emīlija Černova The Master’s paper thesis consists of annotation, index of abrivations, introduction, theoretic and practical parts, consclusion, list of literary sources and supplements. The main goal of this Work was to find out, how literary works promote indirect cognitive processes ( thinking, memory, imagination ), and demonstrate, how essential it is to rouse a child yet in his childhood to go within his mind throught his heard information on different things and phenomena. It is a children’s literature, which introduces a child to the surrounding world, and gives him a deeper and clearer comprehension of it. A literature provides an opprtunity for getting more and better familiarized with different phenomena occurring in nature and society, and creates an emotionally positive attitude towards the surrounding world. In this Work, the author explored the peculiarities of thinking, memory and imagination development with 5 to 7 years old children. A child is roused to comprehend things and phenomena by a willing to understand the surrounding world and find his place within it, so that he can feel himself as fullfledged member. The inner world of a child is forming continuously; therefore everything included in it – emotions, attitude, and cognitive material – is very important. Keys words: childish literature, cognitive, indirect cognitive, stimulation, survey, espial, discussion.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleBērnu literatūra - netiešās izziņas procesu rosinātāja vecākajā pirmsskolas vecumāen_US
dc.title.alternativeChildren's literature as a promoter of indirect cognitive processes at an elder pre-school ageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record