Radošās darbības atraisīšana un attīstīšana pētot fovismu vizuālās mākslas stundās 7.klasē
Author
Alsberga, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zvirgzdiņa, Velga
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis – izpētīt kā fovisma virziena apguve sekmē skolēnu radošās darbības atraisīšanu un attīstīšanu 7. klasē.
Diplomdarbs ar nosaukumu „Radošās darbības atraisīšana un attīstīšana pētot fovismu vizuālās mākslas stundās 7.klasē ” sastāv no ievada, 3 nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta, anotācijas latviešu un angļu valodā, 4 pielikumiem.
Pirmā nodaļa – fovisma virziens;
Otrā nodaļa - teorētiskās pamatnostādnes;
Trešā nodaļa – pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, rezultātu analīze;
Diplomdarbs sastāv no 44 lapām, tā veidošanā izmantoti 20 literatūras avoti.
Lai realizētu izvirzīto mērķi, vispirms autore izpētīja un aprakstīja fovismu kā virzienu 20.gs. mākslā, tad tika apskatītas radošās spējas un radošās darbības būtība un pētītas un noskaidrotas fovisma virziena izmantošanas iespējas, lai atraisītu un attīstītu radošo darbību vizuālās mākslas stundās 7. klasē. Izpētot atbilstošo vecumposma psiholoģisko raksturojumu un vadoties pēc tā tika izstrādāta atbilstoša uzdevuma kopa. Praktiskai darbības realizācijai autore izpētīja un pielāgoja atbilstošākās mācību metodes, izvirzīja konkrētos vērtēšanas kritērijus, un apkopoja pedagoģiskā izmēģinājuma darbības rezultātus, kuri pierādija pētijuma nepieciešamību vizuālās mākslas apmācības procesā. The aim of this diploma paper ir to research how acquirement fauvism style further to open out and educate learners creative activity in grade 7.
The diploma paper titled” To open out and educate creative activity researching fauvism in visual art teaching process in grade 7” consists of: introduction, 3 chapters, conclusion, literature sources and annotation in Latvian and English, and 4 appendixes.
Chapter 1 – fauvism style
Chapter 2 – theoretical basis
Chapter 3 – pedagogical activities, results and analyses.
The diploma paper consists of pages, literature sources used.
To implement the advanced aim, first of all the author researched and described fauvism as one of the trends in 20 th century art. Then inspected creative ability and creative activity essence and researched and finded out fauvism possibilities of use for open out and educate creative activity in visual art teaching process in grade 7.
After researching psyhological characteristics of corresponding age group and taking them into account a certain set of tasks was worked out and then carried out. For partical realisation of the activities the author researched and adapted the most adequateed teaching methods, set forward concrete evaluation criteria of researching of visual art teaching process.