Jāņa Ezeriņa noveļu apguves iespējas 11.klasē mazākumtautību izglītības programmā.
Author
Smirnova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Papule, Evija
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats ir „Jāņa Ezeriņa noveļu apguves iespējas 11. klasē mazākumtautību izglītības programmā”. Temata izvēlei pamatu lika ieinteresētība ar J. Ezeriņa personību, dzīvi un daiļradi; skolas prakses laikā cieša sakarsme ar pašu autoru un viņa literāro devumu latviešu literatūrā.
Problēmas būtība: mūsdienu skolēna niecīga uzmanības pievēršana grāmatu lasīšanai un literatūrai kopumā. Diplomdarba pētījuma mērķis ir atrast piemērotas mācību metodes, mācību līdzekļus un macību uzdevumus veiksmīgam J. Ezeriņa noveļu apguves iespējām 11. klasē mazākumtautību skolā.
Iegūtie rezultāti: skolēni gūst prieku un gandarījumu no J. Ezeriņa noveļu lasīšanas, izpratnes un analizēšanas. Skolotājs ieinteresēja skolēnus ar radošiem un interesantiem uzdevumiem, atrada netradicionālu pieeju daiļdarba lasīšanā, interpretēšanā. Skolēni ir atklāti radošai sadarbībai ar skolotāju, veiksmīgai pieredzes un viedokļu apmaiņai literāro darbu apguves laikā.
Atslēgvārdi: J. Ezeriņš, noveles, mazākumtautību skola. The Theme of this Diploma Paper is „Novels Familiarization Possibilities Of Janis Ezerinsh At 11 Class In Minority Schools”. This theme was chosed because it is a great interest to learn and to know the life’s dates and fiction of J. Ezerinsh; in school practice was the theme about this writer and his literature’s writings in Latvia.
The problems of ens is little consideration conversion of modern pupil to book reading and literature at all. Doploma paper investigation objective is to find decentlies curricular ways and means, teaching aids and teaching tasks to come to successful J. Ezerinsh novels familiarization in minority secondary schools.
Teaching results: pupils are satisfied and glad about of reading novels by J. Ezerinsh, like to analise and take in a metter his literature’s writings. Teacher gave a big interest to the pupils with interesting and creative tasks, finded unconventional access of literature’s writings reading and interpretation. Pupils open their brains for siccessful cooperation with teacher and are ready to compare notes whole they read literature’s writings.