Profesionālo mācību priekšmetu pedagogu kompetences.
Author
Klieders, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Grīnfelds, Andris
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir „Profesionālo mācību priekšmetu pedagogu kompetences”. Darbā tiek apskatīti dažādi kompetences jēdzieni, to ietekmējošie faktori un dalījums un darba praktiskajā daļā analizēta profesionālās vidējās izglītības profesionālo mācību priekšmetu pedagogu kompetences un to vērtēšanas sistēma.
Pamatojoties uz pedagogu amata saimes un vienoto darba samaksas sistēmas ieviešanu vienotajā valsts pārvaldē, kā arī uz kompetencēm balstīto pedagogu novērtēšanas sistēmas ieviešanu, pašreiz notiek vispārējās vidējās izglītības pedagogu novērtēšana, un 2010.gadā tiks vērtēti arī profesionālās vidējās izglītības iestādes pedagogi.
Maģistra darba mērķis ir noskaidrot, kādas kompetences profesionālās izglītības pedagogi uzskata par būtiskām un nepieciešamām, un izstrādāt profesionālās izglītības pedagogu kompetences un to vērtēšanas sistēmu. This Master's Paper deals with "Competencies of Teachers of Professional Subjects". The Paper outlines different types of competencies, factors influencing them and their breakdown, while the practical part contains an analysis of competencies of professional subject teachers in vocational secondary schools and their evaluation system.
Grouping of teachers' positions, introduction of uniform salary system in uniform public administration and implementation on competencies-based evaluation system for teachers serve as grounds for current evaluation of teachers in comprehensive secondary educational establishments. In 2010, teachers of vocational secondary schools will be subject to similar evaluation.
The Paper aims at finding out the competencies that are considered as essential and necessary by teachers of vocational schools. The other goal is developing of the competencies for vocational education teachers and of the relevant evaluation system.