• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Profesionālo mācību priekšmetu pedagogu kompetences.

Thumbnail
View/Open
299-10177-Klieders_Janis_Fizi990042.pdf (1.127Mb)
Author
Klieders, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Grīnfelds, Andris
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir „Profesionālo mācību priekšmetu pedagogu kompetences”. Darbā tiek apskatīti dažādi kompetences jēdzieni, to ietekmējošie faktori un dalījums un darba praktiskajā daļā analizēta profesionālās vidējās izglītības profesionālo mācību priekšmetu pedagogu kompetences un to vērtēšanas sistēma. Pamatojoties uz pedagogu amata saimes un vienoto darba samaksas sistēmas ieviešanu vienotajā valsts pārvaldē, kā arī uz kompetencēm balstīto pedagogu novērtēšanas sistēmas ieviešanu, pašreiz notiek vispārējās vidējās izglītības pedagogu novērtēšana, un 2010.gadā tiks vērtēti arī profesionālās vidējās izglītības iestādes pedagogi. Maģistra darba mērķis ir noskaidrot, kādas kompetences profesionālās izglītības pedagogi uzskata par būtiskām un nepieciešamām, un izstrādāt profesionālās izglītības pedagogu kompetences un to vērtēšanas sistēmu.
 
This Master's Paper deals with "Competencies of Teachers of Professional Subjects". The Paper outlines different types of competencies, factors influencing them and their breakdown, while the practical part contains an analysis of competencies of professional subject teachers in vocational secondary schools and their evaluation system. Grouping of teachers' positions, introduction of uniform salary system in uniform public administration and implementation on competencies-based evaluation system for teachers serve as grounds for current evaluation of teachers in comprehensive secondary educational establishments. In 2010, teachers of vocational secondary schools will be subject to similar evaluation. The Paper aims at finding out the competencies that are considered as essential and necessary by teachers of vocational schools. The other goal is developing of the competencies for vocational education teachers and of the relevant evaluation system.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11823
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV