• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērna tiesības un pienākumi Latvijas izglītības iestādēs.

Thumbnail
View/Open
299-10761-Ignatova_Oksana_oi07004.pdf (1.070Mb)
Author
Ignatova, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā „Bērna tiesības un pienākumi Latvijas izglītības iestādēs” ir apskatīta bērnu tiesību un pienākumu īstenošana valstī. Teorētiskajā daļā aprakstīts bērnu tiesību aizsardzības regulējums normatīvajos aktos, normatīvo aktu noteiktās normas un to savstarpēja saistība, kā arī dažādu organizāciju iepriekš veikto pētījumu rezultāti un pedagoģiskais mantojums audzināšanas jautājumos. Darba mērķis: balstoties uz likumdošanas bāzi un vēsturisku pedagoģisku mantojumu, analizēt autora veiktā pētījuma rezultātus, lai pierādītu, ka audzināšanas process izglītībā ir noteikts nosacījums bērna tiesību nodrošināšanai izglītības iestādē. Noslēguma daļā ir aprakstīti ieteikumi situācijas uzlabošanai un pedagogu loma bērnu tiesību un pienākumu īstenošanā izglītības iestādēs.
 
In Master paper „Children rights and duties in the Latvia education establishments” is described children rights and duty implementation in country. In the theoretical part are described children rights protective adjustable in normative acts, definite norms of normative acts and its interrelation, as well as findings and pedagogical heritage of several institutional in educational matter. Target: based on a legislative base and historical pedagogical heritage, analyze the author's study results, to prove, that the process of upbringing in education is definite condition for children rights providing in the educational institutions. In the conclusion part is described suggestions for the improvement of the situation and the role of educator in children rights and duty implemention in educational institutions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11834
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV