Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīteen_US
dc.contributor.authorSermus, Lolitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:27Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:27Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other10923en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11864
dc.description.abstractDarbs veltīts jaunākā skolas vecuma skolēnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību vārdu krājuma paplašināšanas iespējām. Autore iepazinusi daudzu pedagogu, psihologu un logopēdu teorētiskās atziņas literatūrā par pētāmo problēmu. Pētot literatūru, konstatēts, ka ievērojot bērna valodas un runas normālas attīstības kritērijus un veicot bērna valodas un runas vispusīgu izpēti, pedagogs var noteikt iespējamās novirzes no normas. Tādējādi iespējams veikt savlaicīgu logopēdiskās korekcijas un attīstošo darbu. Svarīgi pēc iespējas ātrāk diagnosticēt skolēnu runas traucējumus un noskaidrot to cēloņus, lai ātrāk un efektīvāk izdotos tos novērst. Tādēļ tika izstrādāts un praksē pārbaudīts jaunākā skolas vecuma bērnu ar VSNA logopēdiskās korekcijas praktiski pētnieciskais darbs. Atkārtotā valodas pārbaude parādīja, ka bērniem ir paplašinājies un aktivizējies vārdu krājums, kas pamato autores izstrādātā praktiski pētnieciskā darba efektivitāti. Darbā apkopotie vingrinājumi vārdu krājuma paplašināšanai var noderēt logopēdu praktiskajā darbā un palīdzēt sasniegt labākus rezultātus. Atslēgas vārdi – jaunākais skolas vecums,(valodas sistēmas nepietiekama attīstība), vārdu krājums, korekcija.en_US
dc.description.abstractThe thesis contains the discussion of the possibilities for supplementing vocabulary of pupils of the youngest school age with inadequately developed language system. The author examined theoretical opinions of many pedagogues, psychologists and speech therapists given in the literature on the researched problem. Researching literature, the author states that observing a child’s language and speech normal development criteria and conducting detailed research of a child language and speech, pedagogue can define possible departures from the norms. Thus, it is possible to make timely logopedic correction and to take necessary measures to develop a child. It is important to diagnose speech defects of a pupil as soon as possible, clearing up reasons for the same so as to quicker and more efficiently avoid them. Thus, the thesis based on research was developed and checked in practice in respect of logopedic correction of children of the youngest school age with inadequately developed language system. The repeated language examination showed that vocabulary of children was extended and activated what substantiates efficiency of the research developed by the author. The exercises generalized in the thesis for extension of vocabulary can be useful for practical work of speech therapists and helpful for reaching better results. Key words: the youngest school age, inadequate development of language system, vocabulary, correction.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVārdu krājuma paplašināšana jaunāko klašu skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstībuen_US
dc.title.alternativeVocabulary enrichment of junior pupils with insufficient development of the language systemen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record