Kursantu sasniegumu novērtēšanas vadība nobeiguma pārbaudījumos Nacionālo Bruņoto Spēku Valodu skolā.
Author
Veidemane, Agra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Malzubre, Gunta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis ir izpētīt divu jaunievedumu atbilstību un piemērotību NBS Valodu skolas vajadzībām nobeiguma sasniegumu novērtēšanā.
Teorētiskajā daļā analizēta sasniegumu novērtēšanas vadība, novērtēšanas veidi un sasniegumu novērtēšana svešvalodā nobeiguma pārbaudījumos. Praktiskajā daļā veikts pētījums par izmaiņām mācību procesa un nobeiguma pārbaudījumu organizācijā un izmaiņām sasniegumu novērtēšanā nobeiguma pārbaudījumos.
Pētījuma rezultātā noskaidrots, ka pāreja uz diagnostisko novērtēšanu, uzsākot mācības, un summatīvo novērtēšanu nobeiguma pārbaudījumos ir veicinājusi precīzāku kursantu sadalīšanu pa zināšanu līmenim atbilstošām grupām, kas savukārt pozitīvi ietekmējis mācību procesu, kursantu apmierinātību un eksāmenu-testu administrēšanu. Holistiskās sasniegumu novērtēšanas izmantošana ir piemērota izmantošanai NBS VS. The aim of the research is to explore and evaluate the adequacy of innovations introduced during the achievement final assessment according to the needs of the NAF Language School.
The theoretical part includes analysis of the educational management and student achievement final assessment. The practical part is dedicated to the research of the impact of innovations in the educational management process and final assessment.
The results of the research prove that transition to diagnostic assessment at the beginning of the learning process and summative assessment in the final testing have favoured more exact placement of students in the groups of appropriate levels. The innovation has had a positive impact on the studying and testing management processes. Holistic achievement assessment use is adequate in NAF Language School.