Projektu metodes izmantošana vācu valodas kā svešvalodas stundās vidusskolas vecākajās klasēs
Author
Laizāne, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kanča, Kornēlija
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „ Projektu metodes izmantošana vācu valodas kā svešvalodas stundās vidusskolas vecākajās klasēs“ tiek pētīta Projektu metodes ietekme uz sociālo mācīšanos grupu darba ietvaros un ietekme efektīvākai vācu valodas apguvei.
Šāds diplomdarba temats tika izvēlētas, jo projektu iesaiste mācību procesā iezīmē jaunu tendenci skolas attīstībā attiecībā uz tradicionālajām mācību metodēm, kā arī ir vērsta uz mūsdienu sabiedrības izaicinājumiem darba tirgū.
Diplomdarbs ietver divas daļas – teorētisko un praktisko. Teorētiskā daļa sastāv no 4 nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek skaidrots projektu metodes jēdziens dažādos aspektos un tās nozīme šodienas skolas sistēmā. Nākošā nodaļa sniedz detalizētāku pārskatu par svarīgākajiem projektu stundas pamatelementiem. Pēdējā teorētiskajā nodaļā tiek analizētas projektu metodes stiprās un vājās puses. Praktiskā daļa atspoguļo pedagoģisko pētījumu, tā aprakstu, kā arī skolēnu darba prezentāciju.
Darba gaitā tika konstatēts, ka projektu metodes iesaiste mācību procesā sekmē skolēnus, sociālās kompetences pilnveidei, kā arī veicina patstāvīgu vielas apguvi. ZUSAMMENFASSUNG
In der vorliegenden Diplomarbeit „Einsatz der Projektmethode im DaF-Unterricht in der Oberstufe“ wurde die Einwirkung der Projektmethode zur Entwicklung des sozialen Lernens durch Teamarbeit und zur Intensivierung des deutschen Spracherwerbs untersucht. Dieses Thema der Diplomarbeit wurde ausgewählt, weil der Projekteinsatz im Unterricht im Bezug auf herkĻmmliche Unterrichtsmethoden eine neue Tendenz der schulischen Entwicklung bietet, die mehr in Verbindung mit den gesellschaftlichen Herausforderungen steht.
Die Arbeit umfasst einen theoretischen und einen praktischen Teil. Der theoretische Teil besteht aus vier Kapiteln. Im ersten Kapitel des theoretischen Teils wird es sich mit der Deutung des Begriffs „Projekt“ beschäftigt und wird die Relevanz des Projektunterrichts im heutigen Schulsystem definiert. Das nächste Kapitel bietet nähere Betrachtung der wichtigsten Elemente des Projektunterrichts. Im letzten Kapitel des theoretischen Teils werden die Vorteile und Nachteile des Projektunterrichts einer Analyse untergezogen. Im praktischen Teil wurde die pädagogische Erprobung, wie auch ihre Beschreibung und Präsentation dargestellt.
Im Laufe der Arbeit wurde festgestellt, dass durch den Einsatz der Projektmethode die SchŅler intensiver gefĻrdert werden, um Sozialkompetenz und selbstständiges Lernen bei der Projektarbeit zu entwickeln.