• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Priekšrocības un trūkumi svešvārdu izmantošanā vācu valodas stundās skolēniem ar piekšzināšanām

Thumbnail
View/Open
299-15676-Pospelova_Anna_ap06051.pdf (1.432Mb)
Author
Pospelova, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kanča, Kornēlija
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba mērķis ir aplūkot un izpētīt svešvārdu izmantošanas priekšrocības un trūkumus vācu valodas stundās. Darbā tiek apskatīti ''par'' argumenti, kuri pamato lietderīgu svešvārdu izmantošanu, tie bagātina skolēnu vārdu krājumu un palīdz iejusties mūsdienu globālajā vidē. Tiek apskatīti arī ''pret'' argumenti, kas pierāda, ka svešvārdu izmantošana negatīvi ietekmē vācu valodu, jo tā tiek lieki piesārņota ar anglicismiem un citiem svešvārdiem. Šajā diplomdarbā tiek analizētas mācību grāmatas un periodiskā literatūra vācu valodā, attiecībā uz aizguvumiem no angļu valodas, ņemot vērā ''par'' un ''pret'' argumentus svešvārdu izmantošanā vācu valodas stundās skolēniem ar priekšzināšanām. Svešvārdu aizgūšanas process diplomdarbā tiek apskatīts ņemot vērā vēsturisko aspektu, kad valodas iekšējie un ārējie faktori atradās attīstības procesā, tos var apskatīt arī kā svešvārdu aizgūšanas faktorus. Diplomdarbā izmantotas vairākas metodes un stratēģijas, kuras parāda, kā veiksmīgi izmantot svešvārdus vai gluži pretēji, izvairīties no to lietošanas vācu valodas mācību stundās. Diplomdarba ietvaros tika novadīta skolēnu aptauja un stundās tika izpildīti uzdevumi, kas ļāva noskaidrot skolēnu attieksmi pret svešvārdu lietošanu vācu valodas stundās un praktiski pārbaudīt, kā izvairīties no liekiem anglicismiem vācu valodas stundās. Tika noskaidroti arī ieteikumi stundu plānošanā, ņemot vērā kā pozitīvos, tā arī negatīvos aspektus to izmantošanā. Rezultāti, kuri tika iegūti, pierāda, ka svešvārdu aizgūšana var tikt apskatīta dažādos aspektos, tās pozitīvās, bet tajā pašā laikā arī negatīvās, ietekmes dēļ. Diplomdarbs vērš uzmanību uz pašreizējo vācu valodas situāciju, kad valoda arvien vairāk tiek pakļauta angļu valodas ietekmei. Ar vācu valodas kā svešvalodas stundas palīdzību var atbrīvot vācu valodu no nevajadzīgiem un pārejošiem svešvārdu aizguvumiem.
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11943
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV