Informatīvo tehnoloģiju izmantošana speciālo priekšmetu apguves procesā radušos grūtību pārvarēšanai aktivizējot profesionālo skolu studentu izziņas darbību
Author
Ivanovs, Konstantīns
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Maslo, Irina
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs: Informatīvo tehnologiju izmantošana speciālo priekšmetu apguves procesā radušos grūtību pārvarēšanai aktivizējot profesionālo skolu studentu izziņas darbību.
Pētījuma aktualitāte: veicināt studentu profesionālo zināšanu un iemaņu apguves grūtību problēmas risinājumu, mācību procesā izmantojot informatīvās datortehnoloģijas tā, lai tās veicinātu un stimulētu viņu radošo procesu attīstību, t. i., lai šīs tehnoloģijas tiktu izmantotas kā pētīšanas instruments.
Lai sasniegtu pētījuma mērķi – atklāt vidējo profesionālo skolu studentu profesionālo iemaņu apguves grūtību pārvarēšanas iespējas, aktivizējot viņu izziņas darbību, šim nolūkam izmantojot modernās informatīvās datortehnoloģijas izglītībā – tika veikts teorētiskais un empīriskais pētījums.
Tika pētīta moderno informatīvo un datortehnoloģiju nozīme profesionālo zināšanu un iemaņu apguves grūtību pārvarēšanā, aktivizējot studentu izziņas spējas.
Maģistra darba apjoms – 169 lpp., kas ietver ievadu, 3 daļas, nobeigumu, bibliogrāfiju ar 316 avotiem un 5 pielikumus.
Atslēgas vārdi: grūtības profesionālo zināšanu apguvē, izziņas spēju aktivizēšana, informatīvās un komunikācijas tehnoloģijas profesionālajā izglītībā, profesionālās izglītības problēmu risināšana izmantojot informatīvās un datortehnoloģijas. Master degree paper : Information Technology The use of special items incurred in the process of learning difficulties activating the vocational school students' cognitive functioning.
The research urgency is to facilitate a solution of a problem of overcoming of difficulties at students in development of professional knowledge and skills by application of computer technologies in training so that the computer promoted stimulation and facilitation of their creativity processes’ development, i.e. these technologies will be used as the research tool.
To achieve the objective of research – to open possibilities of overcoming difficulties in mastering of professional skills and abilities by students of average professional establishments by promoting of their informative activity in the conditions of mastering by modern information computer technologies in education – theoretical and empirical researches have been conducted.
Research has studied a role of ICT technologies in overcoming of difficulties at development of students’ professional knowledge and abilities by promoting of their cognitive abilities.
Working volume is 169 pages including introduction, 3 parts, conclusion, bibliography with 316 sources and 5 enclosures.
Keywords: difficulties in reception of professional knowledge, promoting of informative abilities, ICT in vocational training, the decision of problems of vocational training by means of ICT application.