Rotaļa - prieka un humora radīšanai pedagoģiskajā procesā grupā
Author
Luksepa, Margita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaņepēja, Ruta Ināra
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Rotaļa- prieka un humora radīšanai pedagoģiskajā procesā grupā.
Darba autore: Margita Luksepa.
Darba zinātniskais vadītājs: profesore, dr. paed. Ruta Kaņepēja.
Darbā sniegts rotaļas, prieka un humora vispārīgs raksturojums, tiek analizēta rotaļa un kā tā rada prieka un humora atmosfēru grupiņā. Pēdējā laikā daudzi bērni ir noslēgušies sevī, bērniem ir par maz emociju un tieši pozitīvu emociju.
Darba pētījuma mērķis: Pārliecināties vai ar rotaļas palīdzību grupā var radīt prieka un humora atmosfēru.
Pētījuma teorētiskajā daļā: Pamatojos uz Ļ. Vigotska, G. Svences, A. Ļeontjeva, D. Dzinteres, K. Dēķena, D. Lieģenieces paustajām atziņām, uzzināju par rotaļu un tās būtību bērna dzīvē.
Pētījumā secināts, ka ar rotaļu veiksmīgi var bērnus atraisīt un rotaļa ir tā no kuras bērns mācās un gūst savu pirmo pieredzi, bet ir arī jāprot izvēlēties rotaļas, jo ne visas atbilst bērna spējām un vecumam.
Atslēgas vārdi: Rotaļa, prieks, humors, bērns (bērni).
Darbs satur 44 lapas, 14 diagrammas, 6 tabulas, 4 pielikumi. Darba praktiskajā daļā veikta anketaptauja, Valkas PII ‘’ Gaismiņa”, vecākiem un pedagogiem. Tika izspēlētas rotaļas PII ‘’ Gaismiņa’’ ar 4-5 gadus veciem bērniem. Anketēto vecāku skaits ir 17, anketēto pedagogu skaits 10, rotaļās piedalījušos bērnu skaits 7. Pētījuma rezultāti apkopoti un attēloti 5 tabulās un 14 diagrammās. Working title: Game-joy and humor to create the pedagogical process in the group.
The author: Margita Luksepa.
The scientific advisor: Professor, dr, paed. Ruta Kaņepēja
The paper provides games, fun and humor in general characteristics, analyze the game and how it brings joy and humor in the groups for the atmosphere. Recently, many children have been finalized in itself, but children are a little emotion and a positive emotion.
Working objective of the study: Ascertain whether the games help the group can create an atmosphere of joy and humor.
In the theoretical part of research, based on the theory of L. Vigotsky, G. Svence, A. Leontev, D. Dzintere, K. Deekens, D. Liegeniece analyses about games and thoose substance in the child life.
The study concluded that the children can play successfully unlock and play is that children are learning and gaining their first experience, but is also able to choose the games, because not all of the child's abilities and age.
Keywords: Game, joy, humor, child (ren).
The work contains 44 pages, 14 charts, 6 tables, 4 appendices. The practical part of the work carried out survey in Valka PII''Gaismiņa "for parents and educators. Games were played PII ''Gaismiņa’’ with a 4-5 year old children. Parents questioned the number is 17, the number of teachers questioned 10, the number of children participating in the games 7th The study results are summarized and presented in 5 tables and 14 charts.