Trīs līdz četrus gadus vecu bērnu runas aktivizēšana ārpusnodarbību laikā sižeta lomu rotaļās
View/ Open
Author
Dombrovska, Ance
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaņepēja, Ruta Ināra
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: „Trīs līdz četrus gadus vecu bērnu runas aktivizēšana ārpusnodarbību laikā sižeta lomu rotaļās.”
Autore: Ance Dombrovska
Zinātniskā vadītāja: prof., Dr. paed.: Ruta Ināra Kaņepēja.
Kvalifikācijas darbā pētīti faktori, kas nosaka un ietekmē runas attīstību trīs līdz četrus gadus veciem bērniem.
Teorētiskajā daļā analizētas zinātniskās literatūras atziņas par runas un valodas attīstības nosacījumiem, trīs līdz četrus gadus vecu bērnu attīstības īpatnībām, rotaļu būtību un nozīmi trīs līdz četrus gadus vecu bērnu runas attīstībā.
Empīriskajā daļā aprakstīta pētījuma gaita, kuras laikā tika veikta rotaļu kopas aprobācija un salīdzināta bērnu runas aktivitāte pētījuma sākumā un beigās.
Pētījuma rezultāti atspoguļoti tabulās.
Secinājumi: sižeta lomu rotaļa rotaļas ir vienas no veiksmīgākajiem rotaļu veidiem bērnu runas aktivizēšanā.
Atslēgas vārdi: pirmsskolas izglītības iestāde, trīs līdz četrus gadus veci bērni, runa un valoda, sižeta lomu rotaļas. The theme of the research paper: Speech activation in children aged three to four years with the help of thematic role play games as a part of extra-curricular activities.
Author of the research paper: Ance Dombrovska
Supervisor of the research paper: Professor, Dr. paed.: Ruta Ināra Kaņepāja
The research paper explores factors that produce and influence speech development in children aged three to four years.
The theoretical part analyses the conclusions in scientific literature about the conditions of speech and language development, the pecularities of the development of children aged three to four years, the nature and meaning of games in speech development in children aged three to four years.
The emphyrical part reflects the research, which was done as an experiment with the approbation of a play group, comparing the activity of children's speech at the beginning and end of the experiment.
The research findings are reflected in the charts.
The research findings and conclusions indicate that thematic role play games are one of the most successful in activation of children's speech.
Key words: Pre-school educational institution, children aged three to four years old, speech and language, thematic role play games