• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mūzikas klausīšanās 3-4 gadus vecu bērnu emocionalitātes veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-20151-Smidte_Olga.pdf (467.1Kb)
Author
Šmidte, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Temats: Mūzikas klausīšanas 3-4 gadus vecu bērnu emocionalitātes veicināšanai pirmsskolas izglītības iestāde. Darba autore: Olga Šmidte Zinātniskais vadītājs: Dr. Paed., doc. Ligita Stramkale Kvalifikācijas darba apjoms: 45 lpp., 4 tabulas, izmantoti 55 literatūras avoti, 16 zīmējumi, 17 pielikumi. Zinātniskais darbs izstrādāts muzikālās pedagoģijas nozarē. Darba ir izpētīta bērnu emocionālitātes veicunāšanas iespējas mūzikas klausīšanas procesā. Darbs sastāvs no 3 daļām: 1.Teorētiskā – Emocionalitātes teorētiskais pamatojums. 2.Metodiskā – Mūzikālā audzināšana pirmsskolā un mūzikas klausīšanas metodika. 3.Eksperimentālā – pētāmas problēmas izpēte. Atslēgas vārdi: pirmsskola, 3-4 gadus vecu bērns, muzikālā audzināšana, mūzikas uztvere, mūzikas klausīšanās, emocijas, emocionalitāte. Pētījuma objekts: muzikālā audzināšana pirmsskolas izglītības iestāde. Pētījuma priekšmets: emocionalitātes veicināšanas iespējas. Pētījuma mērķis: Atklāt pedagoģiskos, psiholoģiskos un metodiskos nosacījumus bērnu emocionalitātes veicināšanai mūzikas klausīšanas procesā. Šo darbu var izmantot pirmsskolas iestādes muzikālās skolotāji, pirmsskolas skolotāji, studenti, bērnu vecāki. Pētījuma metodes: 1.Tēorētiskās: pedagoģijas, psiholoģijas un metodikas teotiju analīze. 2.Empiriskās: novērošana, anketēšana, pārrunas. 3.Statistiskās: datu matemātiski statistiskās apstrādes metodes. Pētījuma bāze: Rīgas X Pirmsskolas izglītības iestādes 3-4 gadīgo bērnu grupa.
 
Subject: Music listening to conduce emotionality of 3-4 year old children in a pre-school educational establishment. The author of paper: Olga Smith The scientific adviser: Dr.of pedag., lect. Ligita Stramkale The volume of paper: 45 pgs., 55 literature sources, 4 tables, 16 figures, 17 applications. The given scientific paper has been worked out in the field of music pedagogies. The topic of the research was “The possibilities to conduce emotionality in the process of listening to music.” The paper consists of three parts: 1.The theoretical part. The theoretical basis of the emotionality. 2.The methodological part. The musical education in a pre-school. 3.The experimental part. The investigation of the given problem. The key words: the pre-school educational establishment, 3-4 year old child, the musical education, the perception of music, the music listening, emotions, emotionality. The object of the research: musical education in a pre-school educational establishment. The subject of the research: the possibilities to develop the emotionality in the process of listening to music. The aim of the research: to find out the pedagogical, psychological and methodological conditions, necessary for the formation of children’s emotionally in the process of music listening. This scientific paper can be used by music teachers of pre-school educational establishments, as well as teachers of pre-school, students and parents. The methods of the research: 1.The theoretical methods: the analysis of the pedagogical, methodological and psychological theories. 2.The empirical methods: the observation, questionnaires, discussions. 3.The statistical methods: data processing methods with the help of mathematic and statistic. The basis of the research: the second younger group of Riga’s X pre-school educational establishment.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12027
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV