Vizualizācijas metodes izmantošana matemātikas apguvei jaunāko klašu skolēniem ar mācīšanās grūtībām
Author
Ivaščenko, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs „Vizualizācijas metodes izmantošana matemātikas apguvē jaunāko klašu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem” veltīts vienai no aktuālākajām problēmām parastajā vispārizglītojošajā skolā.
Darba autore: Natālija Ivaščenko.
Darbā pētīta vizualizācijas ietekmes nozīme uz matemātikas apgūšanu bērniem ar mācīšanās grūtībām. Matemātikas apguve sagādā grūtības ne tikai bērniem ar uztveres traucējumiem, bet bieži grūtības ir arī vairāku tēmu apguvē.
Skolotāja uzdevums ir palīdzēt skolēnam apgūt grūtās tēmas, tāpēc vizualizācijas metodes ir īpaši labas.
Darbā tika izpētīta dažu zinātnieku, psihologu un pedagogu atziņas par psihiskās attīstības aizturēm. Tika piedāvātas rekomendācijas un izstrādāti dažādu mācību stundu konspekti darbam ar bērniem, kam ir mācīšanas grūtības.
Pētījuma autore secina, ka darbs ir nozīmīgs sākumskolas skolotājiem un specialajam skolotājam matemātikas mācīšanā.
Atslēgas vārdi: psihiskās attīstības aizture, mācīšanās traucējumi, vizualizācija, jaunāko klašu skolēni, matemātikas apguvē. The theme of the research is ‘The Use of Visualization Method at Maths Lessons Working with Primary School Students with Learning Disorders’. The research reveals current issues at secondary school.
The author’s name is Natalija Ivashchenko.
The research is about the influence of visualization on the process of maths learning among students with learning difficulties. Maths is a difficult subject for a vast number of students, and especially for those who have learning disorders. Difficulties usually appear in a range of units. Teacher’s duty is to facilitate students’ learning through a variety of methods, and visualization is one of the most effective ones.
In the research the author analyses scientific pedagogic and psychological literature on children psychical development troubles. The author prepared recommendations and produced lesson plans for students with problems in studies.
The research is important for primary school teachers and special educators in the maths teaching process.
Key words: psychical development trouble, learning difficulties / disorders, visualization, primary school students, maths learning.