• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Audzinātāja darbības novērtēšanas pilnveides iespējas vispārizglītojošās skolās.

Thumbnail
View/Open
299-20874-Kalniete_Madara_mk06075.pdf (925.6Kb)
Author
Kalniete, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Malzubre, Gunta
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba temats „Audzinātāja darbības novērtēšanas pilnveides iespējas vispārizglītojošajās skolās” izvēlēts, jo skolās lielāka uzmanība tiek pievērsta skolotāju profesionālās kvalifikācijas novērtēšanai, bet audzinātāja darbība tiek uzskatīta par sekundāru, līdz ar to zemākā kvalitātē ir tās novērtēšana. Darba mērķis ir izpētīt audzinātāja darbības novērtēšanas problēmas, iepazīstoties ar literatūras avotiem un veicot pētījumu par audzinātāju attieksmi pret savas profesionālās darbības novērtēšanu, tās lietderību un iespējām to uzlabot. Iegūtā informācija apkopota, izanalizēta, izstrādāti secinājumi un ieteikumi dažādiem vadības līmeņiem: valsts, skolas un audzinātāja līmenī. Lielākās problēmas audzinātājiem rada laika trūkums un motivācijas trūkums, skolas vadība neizmanto pozitīvos novērtēšanas aspektus, valsts līmenī nepieciešams mainīt atalgošanas sistēmu. Atslēgas vārdi: vadība, audzinātāja darbība, novērtēšana.
 
In schools more attention is paid to subject teachers’ professional skills evaluation, class teachers’ activities are considered to be secondary. That is why master paper theme „Improvement of class teacher evaluation in general education schools” is so important. The aim of the master paper is to find solutions for improving class teachers’ evaluation. The objectives are to study and analyze the relevant literature and results of research on class teachers’ attitude and self-assessment of professional competences. The recommendations for policy makers, school management and class teachers are work out to solve some problems mentioned in research – class teacher are overloaded, there is lack of motivation, school management does not use positive aspects of the evaluation, remuneration system needs improvement. Key words: management, class teacher activities, evaluation. -
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12038
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV