Izglītības kvalitāte X profesionālajā vidusskolā.
Author
Opikova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Andris
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis: noskaidrot un izvērtēt X profesionālās izglītības iestādes izglītības procesa kvalitāti, izstrādāt rekomendācijas izglītības iestādes mācību darba pilnveidošanai un turpmākai attīstībai.
Darbs sastāv no trim nodaļām – divām teorētiskajām un empīriskās. Pirmajā nodaļā pētīts kvalitātes jēdziens, nosakot mūsdienu izglītības kvalitātes vērtēšanas kritērijus. Otrajā nodaļā centrālā uzmanība pievērsta profesionālās izglītības saturam, profesionālās izglītības kvalitāti ietekmējošajiem faktoriem.. Empīriskajā daļā ir analizēta konkrēta profesionālā skola, aptaujāti tās audzēkņi, skolotāji un darba devēji. Šo aptauju mērķis – atklāt dažādu iesaistīto pušu attieksmi un konkrētās skolas izglītības kvalitātes vērtējumu.
Atslēgas vārdi: profesionālā izglītība, izglītības kvalitāte, sociālais dialogs, kvalifikācija, kompetence The aim of research: to state and evaluate the quality of the process of education, work out recommendation for further development and accomplishment of the studying process at the educational establishment.
The work consists of 3 parts: two theoretical and one practical research unit. In the first part the question of quality is investigated. In the second part the main attention is devoted to the content of vocational education and to the factors which influence the quality of vocational education. In the research part a definite vocational school is analysed. Students, teachers and employers are inquired. The aim of these inquiries is to discover and reveal different attitudes and points of view to the quality of education at the school.
Key words: vocational education, quality of education, social dialogue, qualification, competence