Imanta Ziedoņa "Krāsainās pasakas" - rosinātājas krāsu emociju izpratnes veidošanā vizuālās mākslas stundās 2.klasē
Author
Zēriete, Inita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Autore izstrādājusi diplomdarbu „ Imanta Ziedoņa „Krāsainās pasakas”- rosinātājas krāsu emociju izpratnes veidošanā vizuālās mākslas stundās 2.klasē.”
Lai palīdzētu skolēniem veidot izpratni par krāsu emocionālo dabu, autore izvirzīja vairākus uzdevumus. Tika izvērtēta pedagoģiskā, metodiskā un mākslas literatūra, pētīts krāsu uztveres jautājums, sastādīta uzdevumu kopa, kurā tika iekļautas Imanta Ziedoņa „Krāsainās pasakas”.
Pielietojot izstrādāto uzdevumu kopu praksē , vērtējot skolēnu darbus, autore secināja, ka šīs pasakas spēj rosināt skolēnus izprast krāsu emocijas.
Atslēgas vārdi: krāsa, krāsu uztvere, krāsu emocijas, krāsu simbolika. The author has developed a diploma paper „Coloured fairy – tales” by Imants Ziedonis - the facilitators of forming the understanding of the emotions of colours in visual art lessons in Grade2”.
In order to help school children to form the understandig of emotional nature of colours, the author set several tasks. One evaluated pedagogical, methodological and art literature, studied the issue of colour perception, developed a set of tasks including the „Coloured fairy –tales” by Imants Ziedonis.
By applying the developed set of tasks in practice and evaluating works of school children the author arrived at a conclusion that these fairy-tales can facilitate the understanding of emotions of colours by school children.
Key words: color, color perception, emotions of colours, symbolism of colours.