• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Miniprojekti krievu valodas kā svešvalodas stundās 6.klasē

Thumbnail
View/Open
299-21833-Andrejeva_Valentina_va11006.pdf (877.4Kb)
Author
Andrejeva, Valentīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Valentīna Andrejeva „Miniprojekti krievu valodas kā svešvalodas stundās 6.klasē” Diplomdarba temata izvēli sekmēja tas, ka autorei bija interesanti noskaidrot, kādā mēra miniprojektu izmantošana krievu valodas kā svešvalodas stundās 6. klasē ietekmē runātprasmju veidošanu. Tāpēc šī pētījuma mērķis – noskaidrot miniprojektu metodes izmantošanas iespējas runātprasmes (monologa) veidošanā krievu valodas stundās 6. klasē. Autore izvirzijusi sekojošus uzdevumus: •iepazīties ar psiholoģiski – pedagoģisko un metodisko literatūru; •izanalizēt mācību komplektā „ Здравствуй, это я!” 6. klasei iekļautos miniprojektus, izmantojot tos praksē; •piedāvāt metodiskos ieteikumus miniprojektu lietošanā runātprasmju veidošanā krievu valodas kā svešvalodas stundās; • intervēt 6. klases skolēnus. Pētījuma laikā tika secināts – miniprojektu metode sekmē runātprasmju veidošanu krievu valodas kā svešvalodas stundās kopā ar citām metodēm, kuras izmantotas mācību procesā. Atslēgas vārdi: projektu metode, miniprojekts, runātprasme
 
Valentina Andrejeva Mini-Projects at the Lessons of Russian as a Foreign Language in the 6th Form The choosing of the topic of the diploma paper is encouraged by the fact that the author is interested in ascertaining how much exploiting of mini-projects at the lessons of Russian as a foreign language in the Form 6 has influence on the development of speaking skills. The aim of the reseach- to ascertain possibilities of using of mini-projects method to develop speaking skills at the lessons of Russian as a foreign language in the Form 6. The author has proposed the following tasks: oTo study psyhological-pedagogical and methodological literature; oTo analyze the mini-projects which are included in the teaching set „Здравствуй, это я!” for Form 6, exploiting them in practice; oTo propose methodological recommendations for using mini-projects in development of speaking skills at the lessons of Russian as a foreign language; oTo interview the students of Form 6. The conclusion was made- mini-projects method promotes the development of speaking skills at the lessons of Russian as a foreign language, used together with other methodes used in the teaching process. Key words: project method, mini-project, speaking skill.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12061
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV