• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Radošuma veidošanās pirmskolas izglītības iestādē.

Thumbnail
View/Open
299-22864-E.Jurberga_MD.pdf (679.1Kb)
Author
Jurberga, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Autore aplūko aktuālu tēmu, kura uzsver pirmsskolas izglītības nozīmību bērna radošuma attīstībā. Būtiska loma radošuma attīstības veicināšanā ir pirmsskolas izglītības pedagogam, kurš bērna radošuma attīstību vada un veicina izmantojot dažādas metodes, rotaļu nodarbības un organizējot dažādas situācijas, kurās bērna radošumam attīstīties. Radošums ir neatkārtojama personības īpašība, kas dod iespējas radīt idejas, realizēt tās un iepazīt pasauli un apkārtējās lietas no savādāka skatupunkta, tāpēc būtiski, ka bērna radošuma attīstīšana tiek uzsākta jau pirmsskolā, kad bērna personības attīstība ir procesā un bērns spēj mācīties, un attīstīt dažādas savas personības šķautnes visdažādākajos veidos, turklāt nav izveidojies stingri noteikts un stereotipisks skatījums uz lietām un to kārtību. Autore bērna radošuma attīstību pirmsskolas izglītības iestādē uzskata par svarīgu posmu bērna personības attīstībā, tāpēc autore analizēja, kādas ir pirmsskolas izglītības iestādes iespējas bērna radošuma attīstībā un izveidoja programmu pirmsskolas izglītības pedagogiem bērna radošuma veicināšanai.
 
The author reviews a current topic, stressing the importance of pre-school education in the development of creativity. The pre-school educator plays an essential role in encouraging the development of creativity by leading the development of creativity and using various methods, playground activities and organizing situations in which a child’s creativity can develop. Creativity is a unique quality of a personality that gives the opportunity to generate and carry out ideas, get to know the world and surroundings from a different standpoint, therefore it is important for the development of a child’s creativity to begin at a pre-school age, when a child’s personality is still in the process of development and the child is capable of learning and developing different aspects of its personality in the most diverse ways, and, at the same time, a strict and stereotypical view on things and their order hasn’t developed yet. The author views the development of a child’s creativity in a pre-school educational institution as a crucial stage in the evolution of a child’s personality, therefore the author analized the possibilities of a pre-school educational institution in developing a child’s creativity and created a program for pre-school educators to promote a child’s creativity.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12098
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV