Show simple item record

dc.contributor.advisorDaiktere, Inetaen_US
dc.contributor.authorĀboltiņa, Vinetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:08Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:08Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other22955en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12114
dc.description.abstractMaģistra darba tēma: „Mobinga fenomena izpausmes specifika pedagogu kolektīvos”. Pētījuma mērķis – atklāt mobinga izpausmes pedagogu kolektīvos. Maģistra darbs sastāv no trim daļām. Pirmajā daļā ir sniegta teorētiskā analīze par jēdzienu „mobings”, analizētas dažādas mobinga definīcijas, mobinga darbību rosinošie faktori un mobinga izpausmes formas. Teorētiskās analīzes rezultāti liecina, ka mobinga izpausmju rašanās iemesls ir personu iekšējā konflikta vai starppersonu konflikta eskalācijas sekas. Maģistra darba otrajā daļā ir analizēti konfliktus veicinošie faktori pedagogu kolektīvos, proti, personu individuālās īpatnības, pašcieņas līmenis un uzvedības stratēģijas konfliktsituācijās. Kā arī tas, cik labvēlīga vai nelabvēlīga sociālpsiholoģiskā gaisotne valda kolektīvā un cik lielā mērā tā ietekmē konfliktsituāciju rašanos. Maģistra darba trešajā daļā ir aprakstīta empīriskā pētījuma metodoloģija, pētījuma gaita un rezultāti. Pētījums veikts piecos Rīgas pilsētas bērnu Izglītības iestāžu pedagogu kolektīvos. Pētījuma rezultātā tika atklātas statistiski nozīmīgas sakarības starp mobinga izpausmju līmeni un pedagogu pašcieņas līmeni, kā arī uzvedības stratēģiju un kolektīva psiholoģiskās gaisotnes ietekme mobinga rašanās iemesliem. Atslēgvārdi: mobings. mobinga darbības. konflikts, pašcieņa, sociāli psiholoģiskais klimats, uzvedības stratēģijas konfliktsituācijās.en_US
dc.description.abstractMaster’s thesis “Manifestation Specifics of Mobbing as a Phenomenon in schools” has been undertaken to identify manifestation of mobbing among teachers. The thesis consists of three parts. The first part focuses on the theory behind the concept of mobbing, presents analysis of definitions, highlights factors which facilitate mobbing, and describes the ways mobbing manifests itself. The results of the theoretical analysis indicated that mobbing stems from escalation of intrapersonal or interpersonal conflict. The second part of the thesis offers a theoretical analysis of conflict among teachers, such as specific features of individuals, their self-esteem and behavioral strategies during conflicts. The social psychological climate in schools has been assessed, as well as its influence on the examined conflict. The third part describes the research on mobbing manifestation specifics, focusing on the research methods, research program and results. The study was carried out in five schools, as a result of which correlation of statistical importance was identified between mobbing actions and teachers’ self esteem, as well as behavioral strategy and the influence of social psychological climate in schools on factors which facilitate mobbing. Keywords: mobbing, mobbing actions, conflict, self-esteem, social psychological climate, behavioral strategies during conflictsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMobinga fenomena izpausmju specifika pedagogu kolektīvos.en_US
dc.title.alternativeManifestation Specifics of Mobbing as a Phenomenon in Schools.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record