• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu pieredzes loma sociālo zinību teorijas apguvē pamatskolā (Skolotāja pieredzes darbs)

Thumbnail
View/Open
299-23118-Narvaisa_Dana_dk05014.pdf (1.600Mb)
Author
Narvaiša, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Riemere, Inga
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Skolotāja pieredzes darbā „Skolēnu pieredzes loma sociālo zinību teorijas apguvē pamatskolā” apkopota, analizēta un ar pierādījumiem demonstrēta skolotāja profesionālās darbības kompetences pilnveide. Šī darba pierādījumos apskatīti un analizēti piemēri no sociālo zinību stundām 7.- 9.klasē, kurās teorijas apguvē par pamatu tiek izmantota skolēnu esošā vai iegūtā pieredze. Darbam izvirzīti divi mērķi: Izpētīt piemērus skolēnu pieredzes izmantošanai teorijas apguvē sociālajās zinībās un izmantot tos sociālo zinību stundās 7.- 9. klasē Latvijas Universitātes pedagoģisko prakšu laikā. Apkopot un analizēt profesionālās darbības piemērus sociālo zinību stundās no 7.- 9.klasei. Prakses laikā pierādījās, ka pieredzes izglītības pieeja var tikt efektīvi izmantota sociālo zinību teorijas apguvē. Lai izpētītu ietekmi ilgtermiņā ir jāveic plašāka un dziļāka pētniecība ilgākā laika posmā. Atslēgvārdi: pieredzes izglītība, mācību metodes, vērtēšana
 
There in teacher’s portfolio “Role of students’ experience in the acquisition of theory of social studies in basic school” improvement of teacher’s professional work competences are collected, analyzed and proved. Examples from social science lessons grade 7th-9th, where theories are based on experiential learning approach, are used in evidence part. Two goals are defined for teacher’s portfolio: Explore examples of experiential learning approach in social studies and practice them in grades 7th – 9th during praxis of University of Latvia. Collect and analyze examples of professional work in subject of social science for grade 7th -9th. Experience of the praxis shows that experiential learning is an effective approach to acquire theories in subject of social science. To explore long-term influence of experiential learning further research is required. Key words: experiental learning, teaching methods, evaluation
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12125
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV