Saistītās runas pilnveide 5-6gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Autor
Polence, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba temats ir „Saistītās runas pilnveide 5 – 6 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību”.
Bakalaura darba autors: Viktorija Polence.
Strukturāli darbs sastāv no: ievada, 4 nodaļām, apakšnodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras un avotu saraksta, pielikumiem.
Darba autore apkopoja ar darba tēmu saistītu literatūru.
Darba pirmajā teorētiskajā daļa ir apskatīta 5 6 gadīgu bērnu attīstība, viņu fiziskās un psihiskās attīstības joma (atmiņa, jūtas, domāšana, uzmanība un runāšana), ka arī sociālā un emocionālā attīstība.
Otrajā daļa tiek aplūkota runas attīstīšana bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, kuriem pārsvarā ir leksiski gramatiskie, fonētiski fonemātiskie vai arī fonemātiskie traucējumi.
Trešajā daļā tiek aplūkota logopēdiskā koriģējoši attīstošā darbība runas traucējumu novēršanai bērniem ar VSNA. Izskatīti paņēmieni un kritēriji veiksmīgai koriģējošai darbībai.
Praktiskā darbība, mērķu sasniegšana, hipotēzes apstiprināšana un secinājumi ir iekļauti ceturtajā daļā.
Atslēgvārdi:b VSNA – valodas sistēmas nepietiekama attīstība, 5 6 gadīgi bērni,
saistītā runa, koriģējoši attīstošā darbība. The subject of this dissertation is “The development of the associated speech of 56 year old children with an underdevelopment of the language system”.
The author of this dissertation is Viktorija Polence.
Structurally this work consists from: introduction, 4 chapters, subchapters, conclusion, bibliography and appendices.
The author summarized literature related to the topic of this dissertation.
The development of the 56 year old children, their physical and mental development (memory, feelings, thinking, attention and speaking) as well as social and emotional development is reviewed in the first theoretical part.
The speech development of children with underdevelopment of the language system who mainly have lexically grammatical, phonetic phonemic or even phonemic disorders is reviewed in the second part.
The speech therapy corrective and developing work to prevent speech disorders of children with an ULS is reviewed in the third part. The methods and criteria of the successful corrective work are also reviewed.
In the fourth part are included: practical work, goal achievement, hypothesis confirmation and conclusions.
Keywords:ULS underdevelopment of the language system, 56 year old children, associated speech, corrective and developing work.