• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Virzītā mācīšanās fizikas apguvē vidusskolā

Thumbnail
View/Open
299-23177-Cudare_Natalija_nv07037.pdf (5.421Mb)
Author
Čudare, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dzērve, Uldis
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs "Virzītā mācīšanās fizikas apguvē vidusskolā" izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pieaugušo pedagoģiskās izglītības centrā sadarbībā ar LU Fizikas un matemātikas fakultāti. Darba apjoms 32 lpp. kopapjomā satur ievadu (1 lpp.), divas daļas (11 lpp. un 14 lpp.), nobeigumu (1 lpp.), kā arī izmantotās informācijas avotu sarakstu (10 avoti) un pielikumu ( 3 vienības). Diplomdarbā aplūkota virzītās mācīšanās metodes izmantošana fizikas kursa Ķermeņu kustības tēmas ietvaros ar mērķi attīstīt skolēniem algoritmiskas prasmes un pielietot tās vispārīgām situācijām. Diplomdarba galvenais rezultāts ir fizikas priekšmeta tēmai izstrādātie stundu izvērstie plāni, izmantojot virzīto mācīšanās metodi.
 
Diploma thesis "Gradual release of responsibility in high school" developed at the University of Latvia in Faculty of Education, Psychology and the Arts in the Teaching adult education centre, in cooperation with the Faculty of Physics and mathematics. The amount of work, p. 32. total content contains prelude (1 p.), two parts (11 p. and 14 p.), final (1 p.), as well as the list of sources of information (10 sources) and attachment (3 units). Method of Gradual release of responsibility has been explored in the course of physics topic with the aim to develop students algorithmic skills and apply them to the General situations. The main result of the Diploma is by using the method of gradual release of responsibility develop detailed lesson plan to realize the physics subject theme.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12142
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV