Dabas ainava 9.klases ģeogrāfijas kursā
Author
Cipulis, Dainis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zariņa, Anita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs „Dabas ainava 9.klases ģeogrāfijas kursā” veltīts dabas ainavas problemātikai 9.klases ģeogrāfijas kursā. Tajā aplūkots kā Latvijas dabas ainavu kā ģeogrāfisku jēdzienu uztver 9. klases, pamatskolas pēdējās klases audzēkņi, kā mācību procesā mainās zināšanas, prasmes un iemaņas, apgūstot šo tēmu. Autors, ģeogrāfijas un vēstures skolotājs, ar piemēriem no savas prakses centies parādīt kā dabas ainava, tās procesi var kalpot kā motivējošs elements Latvijas dabas ģeogrāfijas kursa apgūšanā. Detalizēti iztirzāta stunda, kurā mācītas Latvijas reģionu dabas ainavas īpatnības un izdarīti secinājumi par Latvijas dabas ainavu kopumā. Autors iepazīstina ar savu metodisko pieeju Latvijas dabas ainavas mācīšanā.
Atslēgas vārdi: Latvijas dabas ainava, skolēnu motivācija, pusaudžu psiholoģija. The Diploma Paper ”Natural Landscape in Geography Course in grade 9” is dedicated to problems of natural landscape in Geography course of form 9. It examines how the natural landscape of Latvia as a geographic concept is perceived by the students of form 9, senior class students of primary school, how knowledge and skills change in the study process acquiring this theme. The author, a geograpgy and history teacher, has tried to demonstrate how natural landscape, its processes can serve as a motivating element in acquiring the natural geography course of Latvia with examples from his work. A lesson which deals with peculiarities of the natural landscape of the regions of Latvia has been examined in detail and conclusions made about the natural landscape of Latvia in general. The author acquaints with his methodological approach in teaching the natural landscape of Latvia.
Key words: natural landscape of Latvia, teenagers’ psychology, students’ motivation