Bioloģijas skolotāja profesionālās pilnveides iespējas piedaloties starptautiskos projektos
Autor
Vasiļevska, Vika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bioloģijas skolotāja profesionālās pilnveides iespējas dažādos starptautiskos projektos. Vasiļevska, V., zinātniskā vadītāja vad. pētn. Dr. ped. Rita Birziņa. Diplomdarbs, 47 lappuses, 20 attēli, 6 tabulas, 14 literatūras avoti, 5 pielikumi. Latviešu valodā.
Diplomdarba mērķis ir noskaidrot, vai Latvijas bioloģijas skolotājiem kā profesionālās pilnveides iespējas var būt iesaistīšanās dažādos starptautiskajos projektos.
Darbā analizēta zinātniski teorētiskā literatūra, izpētot jēdzienus „pedagogu tālākizglītība” un „pedagogu profesionālā pilnveide”. Apzinātas Eiropas Savienības un Latvijas Republikas izglītības politikas nostādnes, kas raksturo pedagogu profesionālo pilnveidi un tālākizglītību. Apkopota informācija par starptautiskiem projektiem, kuros var iesaistīties bioloģijas skolotāji Latvijā un veikts pētījums (anketēšana), apkopota informācija (labās prakses piemēri) par pedagogu profesionālo pilnveidi piedaloties vai iesaistoties dažāda līmeņa starptautiskajos projektos.
Diplomdarbā noskaidrot, ka iesaistīšanās starptautiskos projektos, aktivitātēs būtiski uzlabo bioloģijas skolotāja profesionālās iemaņas. Darbā tika secināts, ka galvenie faktori, kas bioloģijas skolotājus attur no iesaistīšanās starptautiskos projektos, ir svešvalodu nezināšana, neuzdrīkstēšanās, un informācijas trūkums.
Pedagogu tālākizglītība, profesionālā pilnveide, starptautiskie projekti, labās prakses piemēri. Biology teachers professional development opportunities in a variety of international projects. Vasiļevska, V., scientific supervisor Dr. ped. Rita Birziņa. Diploma work, 47 pages, 20 images, 6 tables, literature references, 5 supplements. In Latvian.
Diploma work thesis is to find out whether the Latvian biology teachers as professional development opportunities may be engaging in various international projects.
Scientific and theoretical literature is analyzed in the paper by exploring the concepts of "teachers' continuing education" and "teachers' professional development." The European Unions and Latvian Republic education political policy have been deliberated, which defines teachers' professional development and continuing education. Information about international projects in which biology teachers can participate in Latvia has been collected and a study (survey) has been made, information (good practice examples) about teachers' professional development participation or involvement in various international projects has been collected.
Find out in the diploma work that participation in international projects and activities significantly improves the biology teacher professional skills. The study concludes that the main factors why biology teachers discourage participation in international projects is the lack of knowledge of foreign languages, and lack of courage and information.
Further education for teachers, professional development, international projects, examples of good practice.