Mūzikas un iztēles izmantošana matemātisko spēju attīstīšanā pamatskolā
View/ Open
Author
Hofmane, Irisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir „Mūzikas un iztēles izmantošana matemātisko spēju attīstīšanā pamatskolā”.
Darbā tiek pētītas matemātikas un mūzikas kopsakarības radošumā.
Pētījuma mērķis ir izpētīt mūzikas un iztēles ietekmi uz matemātisko domāšanu un radošumu, skaidrojot un analizējot jēdzienus „iztēle” un „spējas”, pārbaudot praksē mūzikas un iztēles ietekmi uz matemātisko spēju attīstīšanu.
Darbā izmantota teorētiskā metode, empīriskās metodes, kā pedagoģiskais novērojums, aptaujas, konstatējošais eksperiments, skolēnu darbu analīze, video ieraksti.
Pētījuma gaitā secināts, ka matemātiskās spējas pozitīvi korelē ar dažādu mūzikas lietojumu un skolēnu patstāvīgo radošo iztēli mūzikā.
Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām ar 10 apakšnodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta un 8 pielikumiem ar CD. The topic of the research is application of music and imagination for mathematical capabilities development purposes in primary school.
The research explores the relations of mathematics and music from their creative aspect.
The research goal is to study the impact of music and imagination on mathematical thinking and creativity, interpreting and analysing the notions “imagination” and “capabilities”, putting to the test the influence of music and imagination on developing mathematical capabilities.
The following tools were used for this research: theoretic method, empiric methods, pedagogical observations, surveys, establishing experiment, analysis of pupils’ performance, video recordings.
The research led to conclusions that mathematical capabilities have positive correlation with various applications of music and pupils’ independent creative imagination in music.
The research consists of introduction, 4 chapters having.