Show simple item record

dc.contributor.advisorAusters, Ivarsen_US
dc.contributor.authorIrbīte, Anitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:20Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:20Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other24676en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12191
dc.description.abstractPētījuma ietvaros tika pētīts, kā vairāk kā desmit gadu laikā mainās vērtību stereotipi majoritātes (latvieši) un minoritātes (krievvalodīgie Latvijā) kontekstā. 210 latviešu un krievvalodīgo Rīgas vidusskolu skolēni aizpildīja Švarca vērtību aptauju par sevi, par savu iekšgrupu, par ārgrupu (latvieši par krievvalodīgajiem, krievvalodīgie par latviešiem), un par mūsdienu cilvēku. Minoritātes un majoritātes sev piedēvētie vērtību stereotipi bija mainījušies šo vairāk kā desmit gadu laikā-lielākā daļā vērtību svarīgums bija pieaudzis, un hedonisms ieņēmis visaugstāko vērtību; tāpat bija mainījušie vērtību stereotipi par mūsdienu cilvēku. Līdzīgi kā 2001.gada pētījumā minoritātes egostereotips ir tuvāks savas grupas autostereotipam, kā majoritātes. Savukārt atšķirīgā heterostereotipa precizitāte majoritātei un minoritātei vairs nav nozīmīga. Atslēgas vārdi: vērtību stereotipi, majoritāte/minoritāte, stereotipu maiņaen_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to terminate changes in value stereotype in majority (Latvians) and minority (Russians living in Latvia) context. The sample of 210 high schools students rated the importance of wide variety of values for themselves, for in-group members, for out-group members ( Latvians for Russians living in Latvia, Russians living in Latvia for Latvians), and for contemporary people. The value egostereotype of majority and minority were changed during last more than ten years- lot of them importance of value increased, and the hedonism was ranked as most important of the values; ether as value stereotype attributed to contemporary people. Similar to results of research in 2001 egosterotype of minority was closer to stereotype attributed to minority as in-group. The significant differences in majority and minority hetero-stereotype accuracy were not found. Key words: value stereotype, minority/majority, stereotype changeen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleVērtību stereotipu piedēvēšana latviešu un krievvalodīgo skolēnu vidēs kā rezultāts grupas piederībai. Pārmaiņas desmit gados.en_US
dc.title.alternativeAttribution of value stereotypes as a consequence of group membership: Latvian and Russian students living in Latvia compared ten years lateren_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record