Profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu pilnveide cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
Author
Trumpe, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs „Profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu pilnveide cilvēkiem ar īpašām vajadzībām” sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Darba teorētiskajā daļā veikts ieskats speciālās izglītības vēsturiskajā attīstībā, profesionālās izglītības sistēmā. Pētīta rehabilitācijas pakalpojumu ietekme uz veselību, kā arī analizēti normatīvie dokumenti, kas reglamentē invaliditātes noteikšanas kārtību, profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanas nosacījumus, kā arī vērtēti procesi starpprofesionāļu komandas darbībā.
Darba praktiskajā daļā analizēta sekmju dinamika un veselības izmaiņas starp cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kuri saņēma rehabilitāciju, un tiem, kuri pakalpojumu nav izmantojuši. Īpaša vērība pievērsta starpprofesionāļu sadarbības pilnveidei, organizējot rehabilitācijas procesus iestādē.
Secinājumi: starpprofesionāļu sadarbības pilnveides rezultātā, organizējot rehabilitācijas pakalpojumus, audzēkņiem uzlabojas sekmes un veselība.
Atslēgvārdi: rehabilitācija, izglītība, cilvēki ar īpašām vajadzībām, pakalpojumu organizācija. Master’s degree work „Development of professional rehabilitation service for disabled persons” is composed of theoretical and practical part.
The theoretical part is insight into particular education and the system of professional education. As well there was researched the effect rehabilitation has on health and was analysed normative documentation that regulates order of diabilitie’s determination and that regulates conditions, in which the rehabilitation service is administrated. Also the processes throughout interprofessional teamwork.
The practical part is analysis of grade’s dynamics and health alterations among disabled people who recieved rehabilitation and those who did dot. Particular attention was paid to improvement of interprofessional cooperation while arranging rehabilitation.
Conclusions: As a result of interprofessional cooperation’s improvement during rehabilitation, the grades and health of students improves.
Keywords: rehabilitation, education, disabled persons, service administration