Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasmaen_US
dc.contributor.authorBundure, Lieneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:25Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:25Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other28840en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12225
dc.description.abstractDarba saturs: 65 lpp., 14 attēli, 7 tabulas, analizēti 35 literatūras avoti, 3 pielikumi Pētījuma mērķis: izpētīt Rīgas X speciālās internātpamatskolas 5. klases skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem adaptācijas norisi jaunā vidē. Atslēgas vārdi: skolēni ar garīgās attīstības traucējumiem, pedagoģiski psiholoģiskās īpatnības, sociālā adaptācija. Saturs: apkopota teorija par bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem integrāciju sabiedrībā. 1. nodaļa - skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums. 2. nodaļa -skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem orientēšanās jaunā vidē. 3. nodaļa - skolēnu adaptācija speciālajā internātpamatskolā. Daudzi speciālisti (S. Liepiņa, A.Baka, K.Grunevalds u.c.) uzskata, ka skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem ir izteiktas grūtības iejusties jaunos apstākļos, tādēļ arī skolas maiņa rada satraukumu. Diplomdarbā raksturotas galvenās adaptācijas problēmas un analizētas iespējas šīs grūtības mazināt. Pētījuma metodes: •literatūras analīze; •anketēšana; •novērošana. Pētījuma objekts: sadarbība ar skolēniem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi, adaptācijas procesā speciālajā internātpamatskolā. Pētījuma priekšmets: 5. klases skolēnu adaptācijas problēmas jaunā vidē. Pētījuma uzdevumi: 1)analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem adaptāciju; 2)noskaidrot speciālās internātpamatskolas 5. klases skolēnu adaptācijas problēmas un apzināt to mazināšanas iespējas; 3)veikt skolēnu un skolotāju ar speciālām vajadzībām anketēšanu; 4)analizēt anketā iegūtos rezultātus. Pētījuma bāze: Rīgas X speciālās internātpamatskolas 5. klases 6 skolēni ar garīgās attīstības traucējumiem, 13 skolotāji.en_US
dc.description.abstractWork volume: Pictures, tables, analysis of literature sources, appendices Job content: 65 section., 14 pictures, 7 tables, analysis of 35 literature sources, 3 appendices Keywords: Students with mental disabilities, educational-psychologicalcharacteristics, social adaptatio Work maintenance: The theory of children with mental disabilities into society 1.students with mental disabilities pedagogocal psychologicalcharacteristics 2.chapter-of students with mental disorders orientation in new environments 3.division - Special Boarding school adaptation Many experts (S. Liepins, A. Baka, & K. Grunewald, etc.) believe that students withmental disabilities have expressed difficulty in get into the new circumstances, so the school change in a matter of concern. Diploma describes the main problems ofadaptation and analysis of options to reduce these difficulties. Research purpose: • analysis of literature; • teachers questionnaire; • student questionnaires; Object of the study: co-operation with students who have mental disorders, the process of adaptation Special Boarding School. Subject of the study: adaptation problems between students and teachers. The study objectives: 1)analysis of pedagogical and psychological literature on students with mental disorders in adaptation; 2)establish a special boarding 5th grade students adaptation problems and to identify mitigation options; 3)for teachers and students with special needs questionnaire; Work applicability: Riga X special boarding 5th class 6 pupils with mental disabilities, and 13 teachers.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSpeciālās internātpamatskolas skolēnu adaptācija jaunā vidē 5.klasēen_US
dc.title.alternativeAdaptation of pupils of specialized primary boarding school in the new environment in Grade 5en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record