Show simple item record

dc.contributor.advisorRutka, Lūcijaen_US
dc.contributor.authorGana, Anželikaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:27Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:27Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other29327en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12240
dc.description.abstractTēma. Piecu gadu vecu bērnu pašapziņas veicināšana rotaļu darbībā. Autors: Anželika Gana Darba zinātniskais vadītājs: Dr.psych. profesore Lūcija Rutka Mērķis: Izpētīt rotaļu izmantošanas iespējas pašapziņas attīstībai piecus līdz sešus gadus veciem bērniem. Pētījuma metodes. 1. Zinātniskās literatūras analīze. 2. Attīstošās rotaļas. 3. Pedagoģiskā novērošana. Teorētiskā darba daļā tika izanalizēta literatūra par rotaļu tās būtību, veidiem, funkcijām un metodiku. Aplūkotas pirmsskolas vecumposma fiziskās un psiholoģiskās īpatnības. Kādas rotaļas atbilst piecu gadu vecuma bērniem. Noskaidrots, kas ir pašapziņa, kā tā veidojas, kā ar rotaļas palīdzību pirmsskolas vecuma bērniem tiek sekmēta pašapziņa. Praktiskā darba daļā veicot pedagoģiskos novērojumus pirmsskolas izglītības iestādē caur rotaļu situāciju analīzi 5 - 6.g.v. bērniem, vērojot kā rotaļu laikā tiek sekmēta un veicināta bērnu pašapziņa. Pētījumā tika pielietota literatūras analīze, novērojumi bērnu rotaļu laikā, un apkopota no bērniem pārrunu laikā gūtā informācija, lai noskaidrotu rotaļu lomu bērnu pašapziņas veicināšanā. Secinājumi: Rotaļa kā pašapziņas veicināšanas līdzeklis tiek uzskatīta par ietekmīgu audzināšanas un mācīšanas līdzekli, jo tā palīdz izprast bērna pārdzīvojumus, izzināt viņa vēlmes un intereses, palīdz saskatīt, kāds ir viņa intelektuālās attīstības līmenis, kāda ir viņa prasme ievērot uzvedības noteikumus, palīdz regulēt savstarpējās attiecības ar vienaudžiem. Vislabāk bērna pašapziņa tiek sekmēta izsakot viņiem pelnītas uzslavas, atbalstot un respektējot viņu idejas, ļaujot brīvi darboties, rotaļāties. Kvalifikācijas darba apjoms: 48 lpp.en_US
dc.description.abstractTopic: 5-year-old children self-confidence improvement playing games to research implatation of games in the development. Author: Anželika Gana Supervisor of the diploma paper: Dr.psych. profesors Lūcija Rutka Aim: to research the role of games in the 5-year-old children self-awareness development. Research method. 1. Analysis of the academic literature. 2. Developing games. 3. Pedagogical obsouvation. In the theoretical part of the diploma paper literature on the structure of a game, its kinds, functions and methods have been analysed. Physical and psychological features of pre-school period have been described as well as the types of games, that correspond to definate age periods. Questions about self-awareness and how it develops has been clarified, plus as the way how to contribute to self-awareness of the pre-schoolage children by means of a game. In the practical part of the diploma paper pedagogical observations at pre-school educational institution have been carried out, by analysing game situations among 5-6 year-old children, observing how the self-awareness of children have been contributed to and stimulated. Analysis of the literature, observation of children groups during games, summary of information from discussions with children, as well as interviews with teachers of the preschool educational institutions in order to clarify the role of game and its contribution into the self-awareness of children. Conclusions: Game as a mean of contribution into the self-awareness has been regarded as an influential educational and teaching mean, because it lets us to understand the child’s experience, to find out his wishes and interests, helps us to see the level of its intellectual development, his ability to obey rules of behaviour, ability to regulate relationship with children of the same age. The best way to contribute into the self-awareness of a child is to make deserved praises, support and respect his ideas and let them act and play freely. Kvalification paper volume: 48 lpp.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePiecu gadu vecu bērnu pašapziņas veicināšana rotaļu darbībāen_US
dc.title.alternativeFive-year-old children's self-confidence improvement playing games to research implatation of games in the developmenten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record