dc.contributor.advisor | Rutka, Lūcija | en_US |
dc.contributor.author | Gana, Anželika | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:36:27Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:36:27Z | |
dc.date.issued | 2012 | en_US |
dc.identifier.other | 29327 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12240 | |
dc.description.abstract | Tēma. Piecu gadu vecu bērnu pašapziņas veicināšana rotaļu darbībā.
Autors: Anželika Gana
Darba zinātniskais vadītājs: Dr.psych. profesore Lūcija Rutka
Mērķis: Izpētīt rotaļu izmantošanas iespējas pašapziņas attīstībai piecus līdz sešus gadus
veciem bērniem.
Pētījuma metodes.
1. Zinātniskās literatūras analīze.
2. Attīstošās rotaļas.
3. Pedagoģiskā novērošana.
Teorētiskā darba daļā tika izanalizēta literatūra par rotaļu tās būtību, veidiem, funkcijām un
metodiku. Aplūkotas pirmsskolas vecumposma fiziskās un psiholoģiskās īpatnības. Kādas
rotaļas atbilst piecu gadu vecuma bērniem. Noskaidrots, kas ir pašapziņa, kā tā veidojas, kā ar
rotaļas palīdzību pirmsskolas vecuma bērniem tiek sekmēta pašapziņa.
Praktiskā darba daļā veicot pedagoģiskos novērojumus pirmsskolas izglītības iestādē caur
rotaļu situāciju analīzi 5 - 6.g.v. bērniem, vērojot kā rotaļu laikā tiek sekmēta un veicināta
bērnu pašapziņa. Pētījumā tika pielietota literatūras analīze, novērojumi bērnu rotaļu laikā, un
apkopota no bērniem pārrunu laikā gūtā informācija, lai noskaidrotu rotaļu lomu bērnu
pašapziņas veicināšanā.
Secinājumi: Rotaļa kā pašapziņas veicināšanas līdzeklis tiek uzskatīta par ietekmīgu
audzināšanas un mācīšanas līdzekli, jo tā palīdz izprast bērna pārdzīvojumus, izzināt viņa
vēlmes un intereses, palīdz saskatīt, kāds ir viņa intelektuālās attīstības līmenis, kāda ir viņa
prasme ievērot uzvedības noteikumus, palīdz regulēt savstarpējās attiecības ar vienaudžiem.
Vislabāk bērna pašapziņa tiek sekmēta izsakot viņiem pelnītas uzslavas, atbalstot un
respektējot viņu idejas, ļaujot brīvi darboties, rotaļāties.
Kvalifikācijas darba apjoms: 48 lpp. | en_US |
dc.description.abstract | Topic: 5-year-old children self-confidence improvement playing games to research
implatation of games in the development.
Author: Anželika Gana
Supervisor of the diploma paper: Dr.psych. profesors Lūcija Rutka
Aim: to research the role of games in the 5-year-old children self-awareness development.
Research method.
1. Analysis of the academic literature.
2. Developing games.
3. Pedagogical obsouvation.
In the theoretical part of the diploma paper literature on the structure of a game, its kinds,
functions and methods have been analysed. Physical and psychological features of pre-school
period have been described as well as the types of games, that correspond to definate age
periods. Questions about self-awareness and how it develops has been clarified, plus as the
way how to contribute to self-awareness of the pre-schoolage children by means of a game.
In the practical part of the diploma paper pedagogical observations at pre-school
educational institution have been carried out, by analysing game situations among 5-6 year-old
children, observing how the self-awareness of children have been contributed to and
stimulated. Analysis of the literature, observation of children groups during games, summary
of information from discussions with children, as well as interviews with teachers of the preschool
educational institutions in order to clarify the role of game and its contribution into the
self-awareness of children.
Conclusions: Game as a mean of contribution into the self-awareness has been regarded as an
influential educational and teaching mean, because it lets us to understand the child’s
experience, to find out his wishes and interests, helps us to see the level of its intellectual
development, his ability to obey rules of behaviour, ability to regulate relationship with
children of the same age. The best way to contribute into the self-awareness of a child is to
make deserved praises, support and respect his ideas and let them act and play freely.
Kvalification paper volume: 48 lpp. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Piecu gadu vecu bērnu pašapziņas veicināšana rotaļu darbībā | en_US |
dc.title.alternative | Five-year-old children's self-confidence improvement playing games to research implatation of games in the development | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |