Aktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas 3.klases matemātikas stundās
Author
Bērziņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Aktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas 3.klases matemātikas
stundās” pētītas un analizētas aktīvo mācību metožu iespējas matemātikas mācību satura
apguvei 3. klasē, akcentējot to lomu skolēnu ieinteresētības un motivācijas paaugstināšanā.
Darbā apzinātas interaktīvās mācību metodes un metodiskie paņēmieni un sniegti aktīvā darba
metožu (uzdevumu) piemēri, kas pārbaudīti praktiskā darbībā. Darba tapšanā izmantots
vispusīgs teorētiskās literatūras klāsts, tostarp izglītības procesu reglamentējošie normatīvi,
Latvijā un pasaulē atzītu pedagogu un pedagoģijas teorētiķu darbi par mācību metodēm un to
efektivitāti. Lai noskaidrotu skolēnu un pedagogu viedokli par aktīvo mācību metožu
izmantošanu un to efektivitāti, veikta aptauja, kuras rezultāti analizēti tēmas kontekstā.
Atslēgvārdi: aktīvās mācību metodes, motivācija, ieinteresēšana. The present bachelor thesis ‘Possibilities of using active teaching/learning methods in
lessons of mathematics in Grade 3’ discusses and analyses the possible active
teaching/learning methods for acquiring mathematics curriculum in the third grade and
emphasizing the methods’ importance in raising the learners’ interest and motivation. The
paper discusses interactive teaching methods and techniques, and presents examples of
activities which are verified in the practical part. The literature review includes the regulations
of educational process and the works of educators and theoreticians of pedagogy
acknowledged in Latvia and the world about teaching methods and their effectiveness. A
questionnaire was carried out and its results analyzed to ascertain the opinion of the learners
and teachers about the usage of active teaching methods and their effectiveness.
Key words: active teaching/learning methods, motivation, interest