• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas 3.klases matemātikas stundās

Thumbnail
View/Open
299-29375-Berzina_Ilze_ib11015.pdf (4.109Mb)
Author
Bērziņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā „Aktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas 3.klases matemātikas stundās” pētītas un analizētas aktīvo mācību metožu iespējas matemātikas mācību satura apguvei 3. klasē, akcentējot to lomu skolēnu ieinteresētības un motivācijas paaugstināšanā. Darbā apzinātas interaktīvās mācību metodes un metodiskie paņēmieni un sniegti aktīvā darba metožu (uzdevumu) piemēri, kas pārbaudīti praktiskā darbībā. Darba tapšanā izmantots vispusīgs teorētiskās literatūras klāsts, tostarp izglītības procesu reglamentējošie normatīvi, Latvijā un pasaulē atzītu pedagogu un pedagoģijas teorētiķu darbi par mācību metodēm un to efektivitāti. Lai noskaidrotu skolēnu un pedagogu viedokli par aktīvo mācību metožu izmantošanu un to efektivitāti, veikta aptauja, kuras rezultāti analizēti tēmas kontekstā. Atslēgvārdi: aktīvās mācību metodes, motivācija, ieinteresēšana.
 
The present bachelor thesis ‘Possibilities of using active teaching/learning methods in lessons of mathematics in Grade 3’ discusses and analyses the possible active teaching/learning methods for acquiring mathematics curriculum in the third grade and emphasizing the methods’ importance in raising the learners’ interest and motivation. The paper discusses interactive teaching methods and techniques, and presents examples of activities which are verified in the practical part. The literature review includes the regulations of educational process and the works of educators and theoreticians of pedagogy acknowledged in Latvia and the world about teaching methods and their effectiveness. A questionnaire was carried out and its results analyzed to ascertain the opinion of the learners and teachers about the usage of active teaching methods and their effectiveness. Key words: active teaching/learning methods, motivation, interest
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12241
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV