Mācību staciju metodes izmantošana vācu valodas stundās
Author
Augustova, Velta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliniece, Dace
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Uz aktīvu un radošu darbību orientētā un bērnucentrētā mācību organizācijas forma – zināšanu apguve mācību stacijās – tiek vērtēta kā solis uz noturīgu un ilgtspējīgu mācību procesa attīstību un tādēļ tiek pētīta padziļinātāk.
Pamatojumu tēmas izvēlei deva vērotā nepieciešamība pilnveidot skolas mācību darba ikdienu, rosināt skolēnu motivāciju, kā arī uzlabot svešvalodu mācību stundu un nodarbību kvalitāti. Vēlamajiem mācību procesa uzlabojumiem ir jāsekmē mūsu valsts izglītības ilgtspējīga attīstība.
Līdz ar strauji mainīgās sabiedrības prasību un vajadzību paaugstināšanos, būtiski sarežģītāki nekā agrāk ir kļuvuši arī mūsdienu skolas pienākumi un izvirzītās prioritātes.
Diplomdarbā tiek uzsvērts, ka par būtisku mācību procesa sastāvdaļu ir jākļūst dažādu metožu apgūšanai un pilnveidošanai, lai izglītības iestāžu audzēkņi prastu efektīvāk un patstāvīgāk papildināt, uzlabot, pilnveidot un pielietot savas zināšanas. Skolēniem ir jāsāk apzināties, ka, iesaistoties kopīgā darbā, daudzas problēmas un uzdevumi ir atrisināmi daudz veiksmīgāk un labāk.
Uz valodas mācību stundu attiecināts, tas nozīmē, ka mācībspēkiem pie izdevības jānovirzās no uz skolotāju centrētas un motivāciju mazinošas mācību stundas un mācību procesā jāiesaista atvērtas, uz skolēnu un darbību orientētas mācību metodes.
Darba mērķis bija izpētīt un izmēģināt alternatīvu mācību metodi – zināšanu apguvi mācību stacijās - , kas piedāvā iespēju no uz skolotāju vērstas mācību stundas nonākt uz skolēnu orientētā mācību stundā.
Izvērtējot pedagoģiskā izmēģinājuma rezultātus, secināms, ka, regulāri apgūstot zināšanas un prasmes mācību stacijās vācu valodas kā svešvalodas nodarbībās, tiek sekmēta skolēnu patstāvība, radošā domāšana, personīgā atbildība un interese.