• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Didaktiskā spēle skolēnu lasītprasmes pilnveidošanā 2. klasē

Thumbnail
View/Open
299-29987-Diplomdarbs__nd06030.pdf (1.010Mb)
Author
Deketa, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs „Didaktiskā spēle skolēnu lasītprasmes pilnveidošanā 2.klasē” veikts ar mērķi noskaidrot didaktisko spēļu ietekmi uz lasītprasmes pilnveidošanu latviešu valodas stundās 2.klasē. Diplomdarbs sastāv no trīs daļām. Pirmajā daļā analizētas teorijas par lasītprasmi, par to, kā lasītprasmi apgūst jaunākajā skolas vecumā, izmantojot Z. Anspokas, Ā. Ptičkinas, L. Lieģenieces un citu autoru teorētiskās atziņas. Otrajā daļā analizētas teorijas par didaktiskajām spēlēm, par spēļu ietekmi uz jaunākā skolas vecuma bērnu vispusīgu attīstību, balstoties uz V. Jonītes, I. Kāpostas, J. Grānīša un citu autoru teorētiskajām atziņām. Trešajā daļā ir empīriskais pētījums par spēļu izmantošanu skolēnu lasītprasmes pilnveidei latviešu valodas stundās 2. klasē. Diplomdarba apjoms ir 60 lappuses, tajā iekļautas 2 tabulas un 5 attēli. Atslēgas vārdi: Lasīšana, spēle, skolēns.
 
Diploma work “Didactic game for the improvement of pupils’ reading skills in Grade 2” made with a goal to find out didactic games influence to literacy development of Latvian language lessons in grade 2. Diploma work consists of three parts. In the first part were analyzed theories of literacy, and how literacy is acquired by newest school students using Z. Anspokas, Ā. Ptičkinas, L. Lieģenieces and other author’s theoretical recognitions. In second part were analyzed theories about didactic games, its influence to newest school age children many-sided development, based on Jonītes, I. Kāpostas, J. Grānīša and other author’s theoretical recognitions. In third part there is empirical study about games usage for improvement of student’s literacy in Latvian language lessons in grade 2. Diploma work consists of 60 pages, it includes 2 tables and 5 pictures. Key words: Literacy, game, student.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12259
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV