Show simple item record

dc.contributor.advisorDamberga, Ilzeen_US
dc.contributor.authorGlaudāne, Sanitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:29Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:29Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other30104en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12264
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot, kā skolēnu uztvertais skolas klimats ir saistīts ar vienaudžu savstarpējo vardarbību. Pētījumā piedalījās 126 skolēni vecumā no 12 – 17 gadiem. Vienaudžu savstarpējās vardarbības noteikšanai skolas vidē tika izmantota Olveusa pāridarītāju/upuru aptauja (Olweus,1996), bet skolas klimata noteikšanai tika izmantota Skolas klimata aptauja (Zullig, Koopman, Patton, & Ubbes, 2010). Pētījuma rezultātā tika secināts, ka skolās ar negatīvāk uztvertu skolas klimatu biežāk novērojama vienaudžu savstarpējā vardarbība. Visnozīmīgāk vienaudžu savstarpējās vardarbības realizēšanu prognozē skolas noteikumu uztveršana kā negodīgus un nekonsekventus. Atslēgas vārdi: vienaudžu savstarpējā vardarbība, uztvertais skolas klimats.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to establish the relationships between perceived school climate and bullying. 126 pupils in age between 12-17 years from the 6th -9th grades participate in this study. To establish bullying had used Olweus Bully/Victim Questionnaire (Olweus, 1996), but perceived school climate had established with School Climate Questionnaire (Zullig, Koopman, Patton, & Ubbes, 2010). Results of this study shows that in schools, where school climate had perceived as more disadvantaged, more often bullying had established.Unfair and inconsequent perceived order and discipline is the most significant school factor as predictor of bullying in schools. Key words: bullying, victimization, perceived school climateen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleVienaudžu savstarpējo vardarbību prognozējošie uztvertā skolas klimata faktorien_US
dc.title.alternativePerceived school climate factors as predictors of bullyingen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record