Vidējā pirmsskolas vecuma bērna konfliktu cēloņi un risinājuma iespējas pirmsskolas izglītības iestādē
View/ Open
Author
Birkmane, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma jautājums: Vai iespējams novērst vai mazināt bērnu konfliktus, ja pirmsskolas pedagogi labi pārzina bērnu vecumposma īpatnības, uzmanīgi novēro konfliktu izpausmes un situācijas, izprot šo konfliktu cēloņus un to novēršanas iespējas.
Pētījuma uzdevumi:
1. analizēt teorētisko literatūru par pētāmo problēmu;
2. veikt pedagoģisko novērošanu, analizēt dažādas konfliktsituācijas grupas vidē, noteikt to cēloņus;
3. apkopot metodes, kā risināt konfliktsituācijas grupas vidē, kā samazināt to skaitu;
4. anketēt pirmsskolas skolotājas par konfliktsituācijām grupas vidē,
5. salīdzināt rezultātus, analizēt tos, apkopot iegūtos rezultātus.
Atslēgas vārdi: KONFLIKTI UN TO RISINĀŠANAS IESPĒJAS, UZVEDĪBAS KULTŪRA, RAKSTURS UN TEMPERAMENTS, AUDZINĀŠANA ĢIMENĒ, SADARBĪBA UN SASKARSME, EMOCIONALITĀTE.
Darba apjoms: 67 lpp, 10 att., 3 tabulas, 82 literatūras avoti, 2 pielikumi. The matter of the research: Is it possible to avoid or tone down the children conflicts if the teachers working in the preschool establishment are well aware of the children age group specifics, carefully observe conflict manifestations and situations, understand the reasons of the conflicts and ways of solution.
The tasks of the research:
1. to analyse theoretical literature about the problem to be studied;
2. to carry out pedagogical observation, to ananlyse different conflict situations in the group of children, to detect the reasons;
3. to gather the summary of the methods on how to solve the contacts, how to decrease the number of them;
4. to carry out a survay for preschool teachers about conflict situations in the groups;
5. to compare the results, to gather and analyse them.
Key words: conflicts and the ways of solution, code of conduct, character and temperament, education in family, cooperation and collaboration, emotionality.