Stāsti 5.klases skolēnu lasīšanas prasmju attīstībai angļu valodas stundās
Author
Mačiņa, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir Stāsti 5.klases skolēnu lasīšanas prasmju attīstībai angļu valodas stundās. Tēmas aktualitāti nosaka skolēnu zemās lasīšanas prasmes, kas savukārt var veicināt zemas sekmes citos mācību priekšmetos.
Pamatizglītības angļu valodas mācību programma 5.klasē paredz apgūt šādas lasīšanas prasmes:
•saprast teksta būtību jeb skimming;
•iegūt konkrētu informāciju jeb scanning (http://visc.gov.lv/saturs/vispizgl/programmas.shtml).
Izmantojot stāstus, kuri ir izvēlēti atbilstoši skolēnu interesēm, var tikt attīstītas skolēnu lasīšanas prasmes.
Literatūras pārskats un atsevišķa gadījuma pētījums tika izmantots, lai izzinātu un novērotu, kā stāstu, kuri izvēlēti atbilstoši skolēnu interesēm, izmantošana angļu valodas stundās attīsta 5.klases skolēnu lasīšanas prasmes. Datu vākšanai tika izmantota skolēnu anektēšana un pašvērtējumu analīze. Tika atlasīti stāsti „Rodžera jaunais draugs” un „Vinnijs Pūks iet ciemos”, un lasīšanas prasmju pilnveides uzdevumi. Salīdzinot uzdevumu izpildes koeficientus, tika secināts, ka pētījuma laikā skolēnu lasīšanas prasmes ir attīstījušās. The title of the work is Stories for Developing Pupils’ Reading Skills at English Lessons in Grade 5.
The aim of the work is to investigate the possibilities of developing pupils reading skills at English Lessons using stories.
English language teaching programme for the primary schools prescribes the following reading skills:
•skimming;
•scanning.
Using stories, which are selected according to pupils’ interests, can develop their reading skills.
Literature survey and a case study were used as a research method to find out and observe how stories, which are chosen in pupils’ interests, develop their reading skills.
The data were obtained through questionnaires and self-evaluation sheets. There were selected two stories: “Roger’s new friend” and “Winnie Pooh goes visiting” and the exercises for developing the reading skills.
According to the research it could be concluded that stories could be one of the most successful ways how to develop reading skills at English Language.