Mediācijas aktivitātes angļu valodas stundās skolēnu konfliktu risināšanas prasmju attīstībai
Author
Matisone, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Skola ir kā maza sabiedrības daļa, kur mācīšanās procesu lielā mērā ietekmē tās indivīdu savstarpējās attiecības. Skolēnu individuālo īpašību dēļ konflikti skolā ir bieža parādība. Konflikti skolēnu starpā tiek novēroti arī angļu valodas stundās, kas negatīvi ietekmē stundas gaitu un izvirzīto mērķu sasniegšanu. Tādēļ skolā ir ļoti svarīgi izvairīties no iespējamiem konfliktiem.
Diplomdarbā tika pētīts, vai mediācijas aktivitātes angļu valodas stundās var sekmēt skolēnu konfliktu risināšanas prasmju un runāšanas prasmju attīstību. Gadījuma pētījums ietvēra atbilstošu teorētisko materiālu izpēti, mācību stundu vadīšanu, vērošanu un anketu rezultātu apkopošanu.
Pētījuma grupā bija 15 skolēni no 9. klases. Izvērtējot pētījumā iegūtos datus, tika rasts apstiprinājums, ka mediācijas aktivitātes valodas stundās var sekmēt skolēnu konfliktu risināšanas prasmju pilnveidi, kā arī var pozitīvi ietekmēt skolēnu runāšanas prasmju attīstību.
Atslēgvārdi: konflikti, mediācija, konfliktu risināšanas prasmes, valodas stratēģijas, runāšanas prasmes, gadījuma pētījums. School is like a small society, and learning at school largely arises from the interaction among individuals. Due to the uniqueness of each student, conflicts are often present at school. Conflicts among students are also present at English language lessons, which do not influence favourably the attainment of the language learning goals set for the lesson.Therefore, it is very important to avoid conflicts at school.
The present Diploma Paper investigated whether implementing mediation activities in English language lessons could foster the development of students` conflict solving skills and speaking skills. The case study comprised the study of the relevant theory, the piloting and observation of lessons, and the administration of questionnaires.
The research sample group consisted of 15 students of Form 9. The obtained data received from the analysis of the employed data collection techniques and mediation activities proved that mediation activities implemented in language lessons might help to develop students` conflict solving skills and that these activities might have a positive impact on the development of students` speaking skills as well.
Keywords: conflicts, mediation, conflict solving skills, language strategies, speaking skills, case study.