Pirmsskolas izglītība Valkas novadā
Author
Vērzemniece, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaņepējs, Mārtiņš
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: „Pirmsskolas izglītība Valkas novadā”.
Darba autore: Inese Vērzemniece.
Darba zinātniskais vadītājs: mag. paed. Mārtiņš Kaņepējs.
Darbs sastāv no: ievada, 4 nodaļām, izklāstīts 59 lapaspusēs, ilustrēts ar 3 tabulām, 23 attēliem, papildināts ar 8 pielikumiem. Darbā izmantoti 43 literatūras avoti.
Pētījuma mērķis: izpētīt pirmsskolas izglītības piedāvājumu un pieprasījumu jaunizveidotajā Valkas novadā.
Darba teorētiskā daļa balstās uz R. I. Kaņepējas, D. Dzinteres, D. Lieģenieces, V. Batņas u.c. pedagogu un psihologu atziņām un darbiem par pirmsskolas izglītību, tās attīstības galvenajiem virzieniem, mērķiem, uzdevumiem, saturu un pieejamību. Apskatīti normatīvie akti, kas nosaka pirmsskolas izglītības tiesisko pamatu.
Praktiskajā pētījumā iegūti un analizēti dati par pirmsskolas izglītību Valkas novadā pēc administratīvi teritoriālās reformas (demogrāfiskā situācija, piedāvājums un pieprasījums).
Darbu var izmantot plānojot pirmsskolas izglītības attīstību Valkas novadā.
Atslēgas vārdi: pirmsskola, izglītības pieejamība, normatīvie akti, Valkas novads. Paper title: „Pre-school education in Valka municipality”.
Author of the Paper: Inese Verzemniece.
Scientific advisor of the Paper: mag. paed. Martins Kanepejs.
The Paper consists of: introduction part, 4 chapters, it is set forth on 59 pages, illustrated by 3 tables, 23 pictures, supplemented by 8 addenda. 43 literature sources are used in the Paper.
The purpose of the Paper: to survey the offer and demand of the pre-school education in the new-created Valka municipality.
Theoretical part of the Paper is based on the cognitions and works of R. I. Kanepeja, D. Dzintere, D. Liegeniece, V. Batna and other educators and psychologists on pre-school education, its main courses of development, its purposes, and terms of references, content and availability. The normative acts, which determine the legal basis of pre-school education, are also reviewed.
In the practical survey the data on the pre-school education in Valka municipality after the administrative area reform are obtained and analyzed (demographic situation, offer and demand).
The Paper may be used when planning the pre-school education development in Valka municipality.
Key words: pre-school, availability of education, normative acts, Valka municipality.