Sadarbības veicināšana speciālajā internātpamatskolā pusaudžu mobinga mazināšanā
Author
Novicka, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Par diplomdarba mērķi izvirzīts raksturot pusaudžu mobingu, izstrādāt un aprobēt antimobinga programmu 5.-9. klašu skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Teorētiskajā daļā aprakstīts mobinga jēdziens un tā skaidrojums, mobinga rašanās cēloņi, veidi un sekas. Aprakstīts pusaudžu vecumposma īpatnības. Aprakstītas mobinga specifiskās iezīmes pusaudžiem ar garīgās attīstības traucējumiem.
Praktiskajā daļā veikts pētījums par mobingu speciālajā internātpamatskolā. Modelēta sociālpedagoģiskās darbības programma mobinga mazināšanai un veikta tās aprobācija.
Atslēgvārdi: agresija, antimobinga programma, mobings, pusaudzis, speciālā internātpamatskola, vardarbība. The goal of the paper is to describe teenage mobbing, to develop and approbate an anti-mobbing program for pupils of 5th-9th grade with mental development problems. Theoretical part describes and explains the concept of mobbing, its causes, types and consequences. It also includes a description of peculiarities characteristic to teenagers. It describes the specific mobbing features for teenagers with mental development problems.
Practical part of the paper contains a research about mobbing in special boarding elementary school. A program of social-pedagogic activity for decreasing the mobbing is modelled and approbated.
Keywords: abuse, aggression, anti-mobbing program, mobbing, special boarding elementary school, teenager.