dc.contributor.advisor | Vulāne, Anna | en_US |
dc.contributor.author | Alksne, Andra | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:36:46Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:36:46Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.other | 34982 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12373 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba mērķis - pārbaudīt izstrādātā lingvodidaktiskā materiāla piemērotību tam, lai mazākumtautības mācību valodas skolā latviešu valodas stundās attīstītu 11. klases skolēnu prasmi strādāt ar kulturoloģiski marķētu informāciju un izmantot to savā runā.
Piecās nodaļās piedāvāts ieskats teorētiskajās atziņās, pamatota didaktiskā materiāla atlase un izstrāde, raksturota pedagoģiskā izmēģinājumdarbība un analizēti iegūtie rezultāti.
Secināts, ka pētījumā iesaistīto skolēnu latviešu valodas zemais prasmes līmenis ir šķērslis kulturoloģiskas informācijas uztverei un izmantošanai jaunrades darbos. Tāpēc latviešu valodas stundām izvirzītie mērķi sasniegti daļēji, bet mācību materiāla aprobācijā izdevās radīt tikai priekšstatu par valodu kā kulturoloģiskās informācijas glabātāju.
Pielikumos - didaktiskajā materiālā iekļauto darba lapu paraugi, mācību stundu konspekti un skolēnu darbi.
Atslēgas vārdi: koncepts prieks, sociokultūras prasmes, latviešu valodas apguve. | en_US |
dc.description.abstract | The target of the diploma work is to develop and to approbate didactic material for developing pupils skills to work with cultural information in Latvian language lessons in minority schools in Grade 11.
Insight into the theoretical cognitions, the choice, the development, the approbation and the motivation of the didactic material and the analysis of the results, is given in the five sections of the work.
Assesment of the pupil’s final paper reveal that the poor skills of Latvian language is a serious obstacle in using of cultural information in them creative work.
Thus the assigned target and tasks relating acquisition of the research themes during the Latvian language lessons could be full filled partly, but the task of approbation of the study material could be only outlined.
Examples of work sheets, used in the didactic material, student works and summaries of lessons are compiled in the appendices.
Keywords: concept joy, socio-cultural skills, Latvian language aquisition. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | 11.klases skolēnu prasmes strādāt ar kulturoloģisku informāciju attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundās mazākumtautību mācību valodas skolā | en_US |
dc.title.alternative | Possibilities of developing pupils' skills to work with cultural information in Latvian language lessons in minority schools in Grade 11 | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |