Show simple item record

dc.contributor.advisorVulāne, Annaen_US
dc.contributor.authorAlksne, Andraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:46Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:46Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other34982en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12373
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis - pārbaudīt izstrādātā lingvodidaktiskā materiāla piemērotību tam, lai mazākumtautības mācību valodas skolā latviešu valodas stundās attīstītu 11. klases skolēnu prasmi strādāt ar kulturoloģiski marķētu informāciju un izmantot to savā runā. Piecās nodaļās piedāvāts ieskats teorētiskajās atziņās, pamatota didaktiskā materiāla atlase un izstrāde, raksturota pedagoģiskā izmēģinājumdarbība un analizēti iegūtie rezultāti. Secināts, ka pētījumā iesaistīto skolēnu latviešu valodas zemais prasmes līmenis ir šķērslis kulturoloģiskas informācijas uztverei un izmantošanai jaunrades darbos. Tāpēc latviešu valodas stundām izvirzītie mērķi sasniegti daļēji, bet mācību materiāla aprobācijā izdevās radīt tikai priekšstatu par valodu kā kulturoloģiskās informācijas glabātāju. Pielikumos - didaktiskajā materiālā iekļauto darba lapu paraugi, mācību stundu konspekti un skolēnu darbi. Atslēgas vārdi: koncepts prieks, sociokultūras prasmes, latviešu valodas apguve.en_US
dc.description.abstractThe target of the diploma work is to develop and to approbate didactic material for developing pupils skills to work with cultural information in Latvian language lessons in minority schools in Grade 11. Insight into the theoretical cognitions, the choice, the development, the approbation and the motivation of the didactic material and the analysis of the results, is given in the five sections of the work. Assesment of the pupil’s final paper reveal that the poor skills of Latvian language is a serious obstacle in using of cultural information in them creative work. Thus the assigned target and tasks relating acquisition of the research themes during the Latvian language lessons could be full filled partly, but the task of approbation of the study material could be only outlined. Examples of work sheets, used in the didactic material, student works and summaries of lessons are compiled in the appendices. Keywords: concept joy, socio-cultural skills, Latvian language aquisition.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.title11.klases skolēnu prasmes strādāt ar kulturoloģisku informāciju attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundās mazākumtautību mācību valodas skolāen_US
dc.title.alternativePossibilities of developing pupils' skills to work with cultural information in Latvian language lessons in minority schools in Grade 11en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record