Vadītāja loma pirmskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbības sekmēšanā.
Author
Zaiceva, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba pētāma problēma ir pirmsskolas un ģimenes veiksmīga sadarbības procesa norise pirmsskolas izglītības iestādē. Darbā analizēta psiholoģiska un pedagoģiska literatūra par pirmsskolas un ģimenes sadarbības pamatjautājumiem, procesu kavējošiem un veicinošiem faktoriem. Tika izpētīts pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja darbības saturs un formas pirmsskolas un ģimenes sadarbības procesa sekmēšanā, kā arī sadarbības vadības pieredze mūsdienu pirmsskolā.
Pētījuma rezultātā pierādīts, ka pirmsskolas un ģimenes sadarbība dod pozitīvu rezultātu, ja to vada PII vadītājs, vadība un ģimene aktualizē sadarbības pamatā liktās intereses un pirmsskolas skolotājs apliecina profesionālo kompetenci. Tika izstrādāts pirmsskolas un ģimenes sadarbības modelis un modeļa ieviešanas plāns.
Atslēgvārdi: sadarbība, sadarbības formas, ģimene, vadība, sadarbības modelis. The problem of the master’s paper’ research is a successful process of cooperation between the school and the family at the pre-school establishment. In the paper is analysed psychological and pedagogical literature about the pre-school and the family cooperation’s main questions, and the factors that can slow down or develop the process. Also is researched the work of school authorities in the process and their activity and kinds of development of the pre-school and the family cooperation, and the school authorities’ experience in this question.
In the result of the research is proved that the pre-school and the family cooperation gives a positive result as it is directed by the pre-school headmaster; the school authority and the family take for the base an actual interest and the teacher has a professional competence. In the research is worked out an effective model of the cooperation of the pre-school and the family, and a variant of this model’s realisation.
Keywords: cooperation, forms of the cooperation, parents, school authority, the model of the cooperation.