Show simple item record

dc.contributor.authorZaiceva, Tatjanaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:48Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:48Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other37014en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12386
dc.description.abstractMaģistra darba pētāma problēma ir pirmsskolas un ģimenes veiksmīga sadarbības procesa norise pirmsskolas izglītības iestādē. Darbā analizēta psiholoģiska un pedagoģiska literatūra par pirmsskolas un ģimenes sadarbības pamatjautājumiem, procesu kavējošiem un veicinošiem faktoriem. Tika izpētīts pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja darbības saturs un formas pirmsskolas un ģimenes sadarbības procesa sekmēšanā, kā arī sadarbības vadības pieredze mūsdienu pirmsskolā. Pētījuma rezultātā pierādīts, ka pirmsskolas un ģimenes sadarbība dod pozitīvu rezultātu, ja to vada PII vadītājs, vadība un ģimene aktualizē sadarbības pamatā liktās intereses un pirmsskolas skolotājs apliecina profesionālo kompetenci. Tika izstrādāts pirmsskolas un ģimenes sadarbības modelis un modeļa ieviešanas plāns. Atslēgvārdi: sadarbība, sadarbības formas, ģimene, vadība, sadarbības modelis.en_US
dc.description.abstractThe problem of the master’s paper’ research is a successful process of cooperation between the school and the family at the pre-school establishment. In the paper is analysed psychological and pedagogical literature about the pre-school and the family cooperation’s main questions, and the factors that can slow down or develop the process. Also is researched the work of school authorities in the process and their activity and kinds of development of the pre-school and the family cooperation, and the school authorities’ experience in this question. In the result of the research is proved that the pre-school and the family cooperation gives a positive result as it is directed by the pre-school headmaster; the school authority and the family take for the base an actual interest and the teacher has a professional competence. In the research is worked out an effective model of the cooperation of the pre-school and the family, and a variant of this model’s realisation. Keywords: cooperation, forms of the cooperation, parents, school authority, the model of the cooperation.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIzglītības vadībaen_US
dc.titleVadītāja loma pirmskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbības sekmēšanā.en_US
dc.title.alternativeThe role of leadership in the promotion of cooperation between pre-school and family.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record