Dziesmu izmantošana kā produktīvs mācību līdzeklis vācu valodas kā svešvalodas stundās
Autor
Stuģe, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sokolova, Valentīna
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma „Mācību motivācijas uzlabošana ar mūzikas palīdzību vācu valodas kā otrās valodas nodarbībās .” Pētījuma centrā tika izvirzīta problēma saistībā ar to, ka mūzika vācu valodas kā otrās valodas nodarbībās pēdējo gadu laikā tiek lietota reti. Galvenais akcents tika likts mūzikas daudzpusīgai izmantošanai, no kuriem izriet šādi pētījuma mērķi: skolēnu muzikālā audzināšana, intereses veicināšana pret mūziku, skolēnu interkulturālā audzināšana, skolēnu attīstības veicināšana.
Nākotnē vajadzētu daudz vairāk interesēties par skolēnu muzikālo gaumi un mūziku izmantot ne tikai kā atslodzes, bet arī kā mācību metodi vācu valodas kā svešvalodas stundās. Mūzikas izmantošana kalpo kā izcils līdzeklis, lai valodu gan mērķtiecīgi, gan spontāni izmantotu. Tiek apgūti jauni vārdiņi un nostiprinātas gramatiskās struktūras; caur pareizu runas lietošanu tiek pavērts ceļš uz dialogu. Praktiskie pētējumi pierāda, ka mūzika motivē skolniekus mācīties, kā arī uzrunā tos tiešā veidā. ZUSAMMENFASSUNG
Das Thema der Diplomarbeit lautet „Lernmotivationssteigerung durch Musikeinsatz im DaF- Unterricht”. Im Mittelpunkt der Forschung steht das Problem, dass in den letzten Jahren die Musik im DaF- Unterricht sehr wenig Ansatz findet. Der Hauptakzent wird auf die vielseitige Anwendung der Musik beim Sprachenerwerb gelegt. Daraufbezogen werden folgende Forschungsziele gesetzt: die SchŅler musikalisch zu erziehen, Interesse fŅr Musik zu erwecken, die SchŅler interkulturell zu erziehen und die PersĻnlichkeitsentwicklung der SchŅler zu fĻrdern.
In der Zukunft sollte man viel mehr Interessen der SchŅler berŅcksichtigen und Musik sollte nicht nur als Entspannungs- sondern auch als Arbeitsmethode im DaF- Unterricht eingesetzt werden. Zum Schluss wird nachdrŅcklich hervorgehoben, dass Musikeinsatz im DaF- Unterricht ein hervorragendes Mittel darstellt, Sprache gezielt und dennoch spontan anzuwenden. Es werden neue WĻrter eingefŅhrt und grammatische Strukturen gefestigt; dabei wird durch sprachlich richtiges Handeln der Weg zum Dialog geebnet. Die praktischen Forschungen beweisen, dass Musik die SchŅler zum Lernen motiviert und sie direkt anspricht.