Starppriekšmetu saiknes veidošana vēstures un angļu valodas stundās 10. klasē: ieguvumi un zaudējumi
Author
Broča-Čapa, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Misāns, Ilgvars
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu izglītībai skolās bieži tiek pārmesta sadrumstalotība pa priekšmetiem, bet straujais dzīvesveids no topošā pieaugušā cilvēka prasa integrēt dažādas prasmes un zināšanas. Šajā jautājumā var palīdzēt starppriekšmetu saiknes veidošana. Tā kā darba autore ir angļu valodas skolotāja, tika nolemts veikt pētījumu ar mērķi noskaidrot, kā var veiksmīgi veidot starppriekšmetu saikni starp vēstures un angļu valodas mācību priekšmetiem un ko šāda prakse sniedz skolēniem.
Lai sasniegtu darba mērķi, tika studēta literatūra par starppriekšmetu saiknes veidošanu un satura un valodas integrēto apguvi (CLIL), īpašu uzmanību pievēršot priekšrocībām un trūkumiem, ko tie sniedz. Praktiskajā pētījuma daļā, kas aprakstīta ceturtajā nodaļā, autore veica atsevišķa gadījuma pētījumu 10. klasē, kura laikā vēstures un angļu valodas priekšmeti tika apgūti kopā... Education in schools today is often reproached for fragmentation according to subjects; however, fast lifestyle requires integrating different skills and knowledge from a future adult. Developing interdisciplinary link may assist in this issue. Since the author of the Paper is an English language teacher, it was decided to carry out a research with the aim to find out how it is possible to develop a successful interdisciplinary link between History and English subjects and what this practice offers for students.
In order to reach the aim, the author studied literature on developing an interdisciplinary link and content and language integrated learning (CLIL), especially focusing on advantages and disadvantages they bring. The practical part of the research, as described in chapter four, was a case study performed in Grade 10. During the case study History and English subjects were taught together...