• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Craftivism iespējas mezglošanas apguvē mājturībā un tehnoloģijās 7. klasē

Thumbnail
View/Open
299-42901-Gailane_Ilze_IG10061.pdf (4.691Mb)
Author
Gailāne, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba „Craftivism iespējas mezglošanas apguvē mājturībā un tehnoloģijās 7. klasē” mērķis ir izpētīt un izanalizēt craftivism iespējas mezglošanas apguvē mājturībā un tehnoloģijās 7. klasē. Darba pirmajā nodaļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par craftivism realizēšanai izmantojamajām mācību metodēm, izpētīti mācību priekšmeta satura reglamentējošie dokumenti un pusaudža vecumposms. Otrajā nodaļā izveidots mācību saturs, tematiskais plāns un mācību materiāli mezglošanas tehnikas apguvei. Trešajā nodaļā aprobēts izstrādātais mācību saturs un analizēti iegūtie rezultāti. Tie apstiprina tēmas mezglošana aktualitāti un craftivism piemērotību mājturības un tehnoloģiju stundām. Atslēgvārdi: craftivism, mezglošana, draudzības rokassprādzes, mājturība un tehnoloģijas, grupu darbs, kooperatīvā mācīšanās, krāsu aplis
 
Diploma thesis "Craftivism opportunities in learning macrame at home economics and technology lessons in 7th grade" aim is to explore and analyze opportunities ofcraftivism in learning macrame at lessons in 7th grade. The first chapter analyzes the pedagogical and psychological literature on the implementation of craftivism used teaching methods, explored the subject content of regulatory documents and adolescence. The second chapter of the study contain created content, thematic plan and training materials for learning macrame. In the third chapter thematic training content has been aprobated and the results has been analyzed. Results approve macrame relevance and craftivism appropriateness for home economics and technology lessons. Key words: craftivism, macrame, friendship bracelets, home economics and technology, group work, cooperative learning, color wheel
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12485
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV