Show simple item record

dc.contributor.advisorRaževa, Astrīdaen_US
dc.contributor.authorJermolajeva, Margaritaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:37:02Z
dc.date.available2015-03-23T13:37:02Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43191en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12495
dc.description.abstractpar Margaritas Jermolajevas diplomdarbu „Sociālpedagoģiskā darbība konfliktu mazināšanā Rīgas 92. vidusskolā 7. – 9. klasēs”. Diplomdarba mērķis ir raksturot konflikta veidus Rīgas 92. vidusskolā 7. – 9. klasēs, izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģiskās darbības programmu konfliktu mazināšanā. Teorētiskajā daļā aprakstīts konflikta jēdziens, konflikta rašanās cēloņi, tā veidi un risināšanas iespējas. Diplomdarbā raksturotas konflikta specifiskās iezīmes skolā, kā arī sociālpedagoģiskā darbība to mazināšanā. Praktiskajā daļā veikts pētījums Rīgas 92. vidusskolā par konfliktiem skolā. Tika modelēta sociālpedagoģiskās darbības programma konfliktu mazināšanā, pamatojoties uz skolēnu un skolotāju aptaujas rezultātiem, un veikta tās aprobācija. Atslēgvārdi: konflikts, konfliktu mazināšana, konfliktu risināšana, sociālpedagoģiskā darbībaen_US
dc.description.abstractfor Margarita Jermolajeva’s thesis „Social pedagogical activities in conflict minimization in Riga 92 Secondary school in 7th – 9th grades”. The goals of the thesis were to describe the types of conflicts in Riga 92 Secondary school in 7th – 9th grades and to develop and put to practice a social pedagogical conflict minimization activity program. The theoretical part provides an overview of the concept of conflict, its causes, types and resolution options. The specific features of conflicts in school are described, as well as conflict reduction social pedagogical activities. In the practical part a research on conflicts in Riga 92 Secondary school is carried out. A social pedagogical conflict minimization activity program, based on pupil and teacher survey results, is designed and put to practice. Key words: conflict, conflict minimization, conflict resolution, social pedagogical activityen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSociālpedagoģiskā darbība konfliktu mazināšanā Rīgas 92. vidusskolā 7.-9. klasēsen_US
dc.title.alternativeSocial Pedagogical Activities in Conflict Minimization in Riga 92 Secondary School in 7th - 9th Gradeen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record