Didaktiskās rotaļas iespējas 5-6 gadus vecu bērnu stāstītprasmes attīstībā pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Vasiļevska, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
„Didaktisko rotaļu iespējas 5-6 gadu vecu bērnu stāstītprasmes attīstībā pirmsskolas izglītības iestādē”
Darba autore: Irina Vasiļevska
Zinātniskā vadītāja: Līga Aboltiņa
Kursa darba apjoms: 69 lpp., 6 tabulas, 13 attēli, 10 pielikumi, izmantoti 32 literatūras avoti.
Kvalifikācijas darbā ir veikt teorētiskais pētījums – literatūras analīze par 5-6 gadu vecu bērnu stāstītprasmes aspektiem, raksturotas 5-6 gadu vecu bērnu runas attīstības īpatnības, raksturots stāstītmācīšanās process. Tāpat darbā ir raksturota didaktiskās rotaļas būtība un tās klasifikācija.
Darbā tika veikts praktiskais pētījums Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē „X” par didaktisko rotaļu iespējām 5-6 gadu vecu bērnu stastītprasmes attīstībā. Tāpat darbā tika veikta bērnu vecāku anketēšana ar mērķi noskaidrot vecāku uzskatus par bērnu stastītprasmēm.
Kvalifikācijas darbā tika analizēta teorētiskā literatūra, izdarīti secinājumi un piedāvāti ieteikumi.
Atslēgas vārdi: RUNA, STĀSTĪTPRASMES, ATTĪSTĪBA, DIDAKTISKĀ ROTAĻA.
Kvalifikācijas darbs var tiks izmantots pirmsskolas izglītības iestādēs 5-6 gadu vecu bērnu stāstītprasmes attīstībasā veicināšanu, kā arī var būt lietderīgs pirmsskolas pedagogiem, un bērnu vecākiem par didaktisko rotaļu iespējām stastīprasmes attīstībā “Opportunities of didactic games aimed at development of storytelling skills of 5-6 year-old children at the pre-school education establishment” Author: Irina Vasiļevska
Consultant: Līga Aboltiņa
Workload: 69 pages, 6 tables, 13 pictures, 10 attachments, 32 references
The paper is devoted to a theoretical research, focusing on literature analysis regarding the aspects of storytelling skills of 5-6 year-old children, taking into consideration some special features of the process of children speech development, as well as, process of storytelling skills’ acquisition. Furthermore, the paper describes/considers the essence of didactic games and their classification.
The empirical research of the paper was done at Riga pre-school education establishment „X” and it was concerned with didactic games opportunities for 5-6 year-old children’s storytelling skills development. In addition, children’s parents were surveyed with the aim to find out their opinion about the children’s storytelling skills.
In the course of the paper a thorough literature analysis was presented, as well as, relevant conclusions were drawn and final recommendations were put forward.
Key words: SPEECH, TELLING SKILLS, DEVELOPMENT, DIDACTIC GAME, DIDACTIC TOY.
The paper can be used at pre-school educational establishments in order to develop storytelling skills of 5-6 year-old children. Furthermore, it can be used both by pre-school teachers and their parents as a reference material on didactic games’ opportunities in storytelling skills development.